måndag 4 oktober 2010

BB väskan!

Ja nu börjar det väl bli dax att packa väskan, vad ska man ta med sig? Är det något särskilt man ska tänka på när man gör kejsarsnitt? Om någon vill hjälpa mig där ute så skriv gärna en liten kommentar.

Detta har jag kommit på än så länge, har jag glömt något? Har väl packat ner för mycket istället, jag brukar vara känd för att ha för bra koll och oroa mig i onödan, haha.


Till Mamma:
Journal
Plånbok, körkort, kontanter och blodgrupp.
Patientbricka
Necessär (tandborste, tandkräm, hårborste och hårsnoddar)
Nattbindor
Mobil +laddaren
Kamera
Böcker, tidningar
Musik
Öronproppar
Mynt till parkering
Kläder (Stora och sköna kläder)
Mjukisbyxor
Tröja
Amningsvänliga toppar
Amningsbehå
Amningsinlägg
Sköna STORA trosor som inte skaver på snittet
Morgonrock
Tofflor
Stampe :)
Till Lillskrutt:
Babyskydd
Kläder: Bodys, byxor, strumpor, mössa.
Filt
Ett gosedjur, gosefilt
Napp
Varm overall
Till Pappa:
Ett klädombyte
Tidning,bok
Mat/dryck

5 kommentarer:

Anonym sa...

Har du såna där små vantar till lillskrutt, så att h*n inte river sig i ansiktet med sina små naglar? Blöjor? Eller får ni det där? Annars verkar listan fulländad, du verkar redo :D love T

Anonym sa...

Ett tips: Använd sjukhusets nättrosor, inte snygga men ack så sköna när man är snittad! Ta med ett par extra också, de går att tvätta.
Lycka till med bebben!

Nicki sa...

Blöjor får man på BB, man får bindor där också men har blivit varnad att man ska ta med sig egna då de på BB här är jätte långa och smala och oerhört obekväma.

Små vantar har jag inte några, menar du såna där små tunna? Smart tips! Inte haft en tanke på, hehe.

Ja nättrosorna har jag hört rykten om, tänkte vara så ful så jag skulle be om ett par och ta med mig de hem sedan ;) Eller man kanske inte ska säga något utan när man sen kommit hem så tittar man i väskan och säger till sig själv och skrattar: "nämen hur hamnade dom här"? ;)

Tack för tipsen! :)

Anonym sa...

Jo såna där små tunna vantar, eller vantar o vantar, mer ett
strump-liknande överdrag men de brukar finnas att köpa separat eller ihop med ett set, typ body, mössa o "vantar". (Som sagt, inte hela världen, inte det mest viktiga kanske)
Lycka till, tänker på dig jämt!!
Love you syster yster xxx

Nicki sa...

Jag frågade mamma och hon sa att iaf förr så brukade de sätta på bebisarna små vantar om de märkte att de började riva sig. Så finns nog att få på BB, men ska kolla lite på fredag om jag hittar ett par tunna vantar, så man är på den säkra sidan :)

Tänker på er jämt med, går inte en dag utan att jag tänker på er, undrar vad barnen har busat med i skolan, vad ni äter till middag osv. Ja saknaden är enorm så man börjar bli lite smått knäpp, hehe ;)

Älskar er och saknar er så mkt.