söndag 10 oktober 2010

Shopping, helg och Lillskrutt!


HEJ!

Nu har mamma (mormor) varit och shoppat lite smått och gott igen, Lillskrutt är redan bortskämd! Mjukisdress storlek 50, Jeans storlek 56, Body + mössa + mjukisbyxor med pirat storlek 68, Sjung och lek bok, pekbok och en bok om kaniner som Lillskrutt och Stampe får dela på :) Jag förstår min mamma, det är så fruktansvärt svårt att låta bli, alla dessa söta små kläder, leksaker och mjukisdjur. Varje gång jag är inne i stan så tänker jag att jag inte ska köpa något men likt förbannat så köper jag någon liten grej till Lillskrutt ändå. Skärpning NICKI!

Hur har eran helg varit? Min har varit helt underbar, jag fyllde år i fredags och blev firad både i torsdags, fredags och igår. I torsdags hade vi kalas hemma då var Jonas familj där, i fredags grillade jag och Jonas i höstmörkret, satt i köket med tända ljus och drack alkoholfritt rödvin, inte fy skam! Igår var vi hemma hos Jesper och Charlotte och firade oss bägge två. Idag skulle vi ha gått på kalas men det blev framflyttat till imorgon, så idag är vi hemma hos mamma och pappa och hjälper dom med deras kök, eller rättare sagt Jonas hjälper dom. De håller på att renovera och de behövde hjälp av en stor stark karl ;)

För er som inte fått någon information om Lillskrutt så var vi inne på Ryhov i fredags och gjorde en ny ctg där allt såg bra ut, det roliga var att jag hade en sammandragning under tiden jag gjorde testet, men jag kände inte av den, eller klart jag kände av den men jag har så svårt att veta vad det är som händer, det gör ju liksom halvt ont i magen hela tiden nu, men när läkaren kom in så sa hon att där hade du en värk och pekade på pappret, hehe. Vi gjorde även ett nytt ultraljud, där flödet i navelsträngen och moderkakan såg bra ut, det såg dock lite mindre bra ut i mina egna kärl som går ifrån ljumskarna och upp i livmodern. De kunde inte mäta något denna gången för det var så tätt inpå förra kontrollen så nästa fredag ska vi in igen och då kommer de att kolla vad Lillskrutt väger och hur lång Lillskrutt är. Förhoppningsvis har Lillskrutt växt lite så vi kan få en lugn och mysig sista helg hemma, annars kommer jag vara jätte nervös och må dåligt de 3 sista dagarna. För på måndag den 18:e är det dags, då ska han eller hon komma, herregud, BARA EN VECKA KVAR! Snacka om att tiden går fort.

KRAMAR!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag designar egna smycken som jag sedan säljer på min blogg till kanonpriser. tex budskaps/namnarmband endast för 79 kr. Givetvis håller dessa mycket hög kvalite. Man kan välja sin egna text och dessa finns i många fina färger.Perfekt att ge bort i present/julklapp. Ber om ursäkt om du ej tycker om att jag gör reklam för min blogg då är det bara att radera detta. Men de är helt klart värda att kolla in

http://smyckestokig.blogg.se/

Nicki sa...

Hej!

Ska kika in på din blogg och ingen fara att du gör reklam för din blogg här, alltid kul när folk hittar hit och skriver lite.
Hoppas du fortsätter att läsa min blogg.
Hörs av!