torsdag 7 oktober 2010

Kalas!

Ja idag blir det kalas här hemma hos oss på Finkgatan. Jag fyller nämnligen år imorgon och tänkte fira det med Jonas familj ikväll. Ja nu är man redan 23 år gammal då, tiden går bara fortare och fortare för varje år som går. Kan tänka mig att det går ännu fortare sen när man har en liten som springer omkring överallt. Ska försöka ta till vara på det första året, alla säger att det går så fruktansvärt fort, helt plötsligt står man där med en 3 åring, hehe. Jaja då är det väl bara att skaffa en till, hehe. Nej nog pratat om det, ska försöka undvika att Jonas får en hjärtinfarkt, skojar bara! Man kan ju skaffa ett barn först innan man börjar diskutera det andra liksom. Nej över till kalaset igen, ikväll så bjuder vi på färska frallor, ostar, skinka, korv, paprika och gurka. Till efterrätt blir det kaffe, glass och fruktsallad, simpelt men väääldigt gott!

På lördag blir det ett till kalas, det blir hemma hos min bror Jesper, vi har lyckan att fylla år på samma dag han och jag, mamma vet minsann hur man ska pricka rätt. Två olika pappor dock men ändå, inte illa pinkat! Så på lördag blir det jag, Jonas, mamma, pappa, Jesper, Charlotte, Olle, Mary och Jespers farmor Eva.

Håll i hatten nu men på söndag blir det ett till kalas, då fyller Elli år. Så då ska vi hem till henne, Jens och Jonathan och fira hennes 22 års dag. Så tre kalas under en helg, inte ofta det händer.

Nej ska gå och förbereda lite nu, ta hand om er så hörs vi av. KRAMAR!

Ps. Vad tycker ni om den nya bloggen? Kände att det var dags för något nytt!

4 kommentarer:

Hanna sa...

Hej min sötis! Gillade bloggen med gräset för där var det stora och läsbara bokstäver, men den här är också fin - jag kan zooma ;) Vilken helg ni kommer få med alla kalas, låter supermysigt! Jag har bestämt mig för att ha en alkoholfri och icke pengaslösande helg den här helgen. Så imorgon blir det mys framför idol och Skavlan. Sen får vi se vad jag kan komma på för roligt på lördag. Lycka till imorgon också, jag tänker på dig och håller tummarna för att det inte blir ett tredje födelsedagsbarn den 8:e oktober :) Massa kramar

Nicki sa...

Hej!

Kanske är dags för glasögon Hanna? Hehe, skoja bara. Jag har velat fram och tillbaka nu mellan olika mallar, tror jag kör med denna ett tag framöver, men saknar nog min gamla lite ändå! :/

Låter som en mysig fredag, hoppas att din lördag och söndag blir lika mysiga. Tycker allt du ska unna dig att slösa lite pengar på godis och cola. Då blir det en riktig Nicki helg! :)

Ja imorgon vet vi hur det blir, hoppas på att Lillskrutt har växt så Mamma och morbror får ha sin dag för sig själva ;) hehe. Fast jag kan ändå inte låta bli och tro att det är ödet, min bebis ska nog födas imorgon ändå. Har drömt en massa konstiga drömmar om hur läkarna på Ryhov gör en massa konstiga kontroller, ringer en massa samtal, in kommer en ny läkare, sen ännu en läkare och sen efter 20 minuter så kör de ner mig i fullfart till förlossningen och ut kommer en liten liten frisk flicka. Har drömt att det blir en flicka nu oxå, till och med jag, men jag tror fortfarande att det är en liten pojk där inne. Vi får se hur det blir imorgon, spännande!

Ta hand om dig så hörs vi av!
Många kramar.

Hanna sa...

Ååh, lova mig att höra av dig! Förstår ju naturligtvis att det inte är prio ett att sms:a mig men det känns bara som nåt jag vill veta. Ska tänka på dig HELA DAGEN! Det kanske är så att det är ödet som du säger :) Älskar dig och saknar dig!

Sandra sa...

Grattis i efterskott! Satt inte vid datorn igår, så jag missade ju din dag. Hoppas du och bebben haft en bra dag! :) Kramar