måndag 11 oktober 2010

En vecka kvar, eller?

GODMORGON!

Jag får faktiskt vara så ful att jag säger godmorgon nu, sov ingenting i natt så låg och gottade mig nu hela förmiddagen i sängen. Sov dock inte då heller utan blev en stund med mp3-spelaren, en stund tv-tittande och en stund läsande. Orsaken till min sömnlösa natt är att jag har haft så fruktansvärt ont, vet inte om det är förvärkar eller om man har gått in i den såkallade latensfasen. Är som mensliknande smärta i rygg och mage hela tiden, sen oregelbundet så krampar det till och är en huggande smärta som går längs med ryggen ner i rumpan och samma smärta känner jag i magen som går ner i ljumskarna. Ja om någon vill förklara för mig hur det känns så skulle det vara jätte snällt, jag ska ärligt säga att jag har jätte svårt att känna av vad som händer i min kropp. Detta kanske likaväl kan vara foglossning? Fast iof när smärtan kommer oregelbundet så borde det väl vara värkar? Ja ni hör ju själva, rätt som det är så ligger det väl en bebis här bara för att Nicki är så fruktansvärt envis. Jag känner att det liksom blir pinsamt att ringa in till förlossningen och förklara vad man känner och så ber de en att åka in och sen så är det bara magknip eller något annat helt normalt som alla upplever emellanåt, haha, snacka om pinsamt! Det bästa hade ju varit om man kunde trycka på en knapp den dagen som bebisen är beräknad till och så sätts allt igång då, så slipper folk gå över tiden också. Det är i alla fall bara en vecka kvar får vår del, förhoppningsvis, vi får väl se hur de här värkarna artar sig under dagen. Har haft ont sedan 19.00 igår kväll. Vill helst inte att det ska sättas igång nu innan kejsarsnitten, vill ha mitt planerade lugna kejsarsnitt, inget akut och jobbigt. Nej ska hoppa in i duschen nu och se om det kan lindra smärtan lite. Vi hörs av gott folk, ta hand om er.

Många kramar från den Nervösa.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Lilla Nicki!

Det är värkar....

Maria

Nicki sa...

Jaså det är det? hehe :)

Nu har det helt plötsligt stannat av så får avvakta och se om det kommer tillbaka ikväll/natt. Nu känns det endast som mensvärk, inga kramper eller hugg längre, bara lite i ljumskarna..

LIVET MED MAT sa...

Det låter absolut som värkar, inte direkt som förvärkar. Dom känns ju mer molnande. När det hugger och sticker sådär måste det vara det!