torsdag 12 maj 2011

Värk och ESC!

Hej!

Hållt mig borta ifrån bloggen några dagar, mest pga att jag fortfarande mår piss men också pga att det nästan bara blir negativt jag skriver om. Inget roligt för er att läsa om en massa negativt hela tiden. Så jag ska försöka att bli frisk nu och bli samma gamla glada Nicki igen.

Det är i alla fall på bättringsvägen, febern är inte alls lika hög längre, men munnen värker mer än någonsin. Jag sköljer och fixar och trixar som tandläkaren sa men det är bara som att jag förvärrar. Ska avvakta tills på måndag och om det inte är bättre då så ringer jag och ber om att få komma ner igen.

För er som missat vad som hänt så har jag åkt på en tandköttsinflammation. Jag är svullen i hela munnen, det värker som fan och jag har väl cirka 50 blåsor. Det är värst på den högra sidan, man ser att det är svullet och det värker ner i halsen och i käken, precis som när man har riktigt ont i halsen. Sen är det den där förbannade äckliga smaken, allt jag äter smakar BLÄ! Efter jag har gjort mina rengöringar så rör jag väl upp allt och då luktar det fan, usch jag orkar inte med det här mer. Känns som det ligger ett dött lik i käften på mig!

Så nu åter till något positivt igen, ikväll är det Eurovision Song Contest, semifinal 2. Idag tävlar Sverige, Erik Saade och självklart hejar jag ju på honom. Som jag förklarat innan så är det liv och död, om inte Sverige går vidare så kommer jag gråta en skvätt, men det kommer gå över förr eller senare.

Nu kom mamma och pappa, vi ska käka räkmackor och sen ska vi titta på ESC. De är lika insatta som jag är och det är roligare att titta med någon som är intresserad. Som sagt, jag är en sann ESC nörd!

Nu ska jag tagga, klockan 21 smäller det. Bye bye!

Inga kommentarer: