fredag 6 maj 2011

Ett andra försök!

Godmorgon!

Idag ska jag ner till vårdcentralen för att kolla upp mina utslag runt ögonen för andra gången. Förra gången blev jag hemskickad med en kortison/eksem salva som hette Ficortril. Som ni förstår så har det ju inte hjälpt så idag ska de titta på mig igen! Hoppas att det kan hitta vad det är för snart blir jag galen, det kliar satan och jag ser förjävlig ut. Ser ut som jag har acne fast bara runt ögonen, nu tog jag i men det är röda små prickar som samlas i olika grupper runt ögonen. Jag kan inte sminka mig för det blir så torrt runt ögonen och då ser det helt enkelt bara värre ut.


Jag har aldrig haft eksem, har heller aldrig haft större problem med utslag/akne/finnar. Hade det iof under graviditeten med det hade ju med hormonerna att göra. Jag har aldrig varit allergisk emot något och jag har inte bytt smink under tiden som jag fått det här problemet. Detta problemet har jag haft i ca 3-4 månader och jag bytte smink för ca 2 månader sedan när mitt gamla smink tog slut så det kan inte vara det. Eller?

Hur som helst så hoppas jag att det blir bra snart, önska mig lycka till!
Nu blir det fika med gamla simhalls gänget nere på Landhs. See ya!

2 kommentarer:

Mari sa...

Lycka till! Hoppas det inte är sminket...=/ Så mysigt med fika..=) Hoppas ni får en mysig dag! kram

Anonym sa...

Hej! Jag har fått något liknande utslag runt ögonen och undrar ifall det försvann för dig, och vad det var som hjälpte?

Mvh