fredag 6 maj 2011

Eksem!

Troligtvis så är det eksem som jag har på mina ögon. Fick en ny kortisonsalva utskriven som skulle vara starkare än den jag fick sist. Det roliga är att när jag kom till apoteket och skulle hämta ut det så sa de att jag absolut inte skulle använda den runt ögonen. Vi kom i alla fall överens om att jag skulle prova det i och med att läkaren hade skrivit ut det åt mig och att jag skulle ta ytterst lite i början. Plus att jag skulle använda någon mjukgörande kräm under dagen när jag inte använder kortisonsalvan. Kortisonsalvan ska jag endast använda morgon och kväll. Hoppas, hoppas, hoppas att det blir bra nu!




Någon som har erfarenhet av dessa produkter? 

2 kommentarer:

Mari sa...

Vad tråkigt att det va eksem, men ändå skönt att veta vad det är! Känner igen kontisonsalvan tror jag hft den när jag va liten...men minns inte. Locobase brukar va bra! Hoppas det försvinner nu så du kan hålla det sen...! kram

malin sa...

jag använder repair varje dag. har gjort i flera år. den är kanoners! jag är ju en torr&eksem-boll precis som du...