torsdag 5 maj 2011

Torsdag på Finkgatan!

Godkväll gott folk!

Idag på förmiddagen så var jag och Nelli och storhandlade och hon älskar att åka omkring i kundvagnen i affären. Hon brukar få hålla inköpslistan åt mamma också, idag fick jag dock ta ifrån henne den för hon började käka upp den. Aja baja!

På eftermiddagen så fick vi besök av Frida, Sandra, Tuvan och Idun. Frida berättade om sin resa och visade en massa häftiga bilder. Allt ifrån stränder till fallskärmshopp. 4 månader har hon varit iväg, först Australien, sen Nya Zeeland och sist men inte minst USA! Känns skönt att ha henne på hemmaplan igen, man blir allt lite orolig när de är iväg så långt och så länge.

Tuvan sprang och busade och lekte med Nellis leksaker och de andra små satt mest och kikade runt tuggade på sina fingrar, hehe! Skönt att Tuvan tyckte om några av Nellis leksaker, finns en del grejer som tilltalar de lite äldre barnen också.

Till fika blev det färdigköpt kladdkaka, har varken haft tid eller ork till att baka. Jag vet, jag var en riktig latfis idag, men det får man vara ibland. Tog igen det i spåret senare på eftermiddagen. Det var tyvärr ingen bra dag för jag hade håll nästan hela tiden. Sån där håll som verkligen gör SKIT ONT! Även när jag stannade och gick en bit så gjorde det ont så var ju lika bra att springa så man kom hem någon gång. Jag vet med mig att jag måste äta ordentligt ca 2-3 timmar innan jag springer och idag blev det kladdkaka och min mage fixar inte riktigt det. Bara att ta nya tag nästa gång!

På kvällen kom mamma och pappa hit med mat, jag åt en kebabsallad och de andra åt kebabtallrik eller pizza. Sen blev det kaffe på maten och en hel del bus med Nelli. Vi skjutsade runt henne i sin gåstol och hon såg sådär busigt lycklig ut.

Efter att de hade åkt hem så slängde vi oss i soffan och tittade på inför Eurovision Song Contest. Nästa vecka gäller det. Tisdag semifinal 1, torsdag semifinal 2 (då Sverige är med) och finalen på lördag. ÄR SÅ JÄVLA NERVÖS! Precis som vanligt med andra ord. Detta är på liv och död! Så enkelt är det. För er som missat detta helt så kan ni gå in och läsa om tävlingen och titta på alla bidragen på http://www.escsweden.com/

Nu ska familjen Karlsson Windh sova! Natti natti :)

1 kommentar:

Sandra sa...

Nästa vecka sitter jag också bänkad fram ESC!! :)