måndag 9 maj 2011

Feber & frossa!

Får väl som vanligt be om ursäkt för att jag inte skrivit något under helgen, men nu kan jag faktiskt skylla på att jag varit sjuk. Det började i lördags eftermiddag, jag kände mig lite yr och trött så satte på mig på framsidan och mös i skuggan. När jag vaknade till så hade jag sol på mig och var helt svettig, sprang in och drack vatten och satte mig i soffan. Tog nog bara 5 minuter så kände jag hur jag började frysa och darra i hela kroppen. Tog på mig en filt och la mig ner och vid det tillfället så skakade jag så mycket så jag trodde jag skulle skaka ur soffan. Sån fruktansvärd feberfrossa så jag trodde jag skulle dö!

Hela kvällen låg jag och mådde dåligt och redan halv nio så bestämde jag mig för att gå och lägga mig. Var helt slut! När Jonas kom och la sig lite senare så skulle han krama mig godnatt och då kände han hur varm jag var, han ruskade lite i mig och frågade hur jag mådde. Då hade jag tydligen bara mumlat något och varit helt väck.

På morgonen mådde jag lika dåligt och Jonas och Janne skulle fortsätta bygga på altanen så jag ringde mamma och frågade om hon ville komma hit och hjälpa mig lite med Nelli. Hela förmiddagen låg jag i sängen och efter många om och men så tog jag tempen, 39,5! Ojdå, inte undra på att jag mådde dåligt. Tillslut så somnade jag och det roliga är att när jag vaknade så mådde jag hyffsat bra, hela sängen var blöt i svett. Jag mådde så bra på eftermiddagen att jag var med på Ullas kalas och vi var kvar enda till halv åtta, men när vi kom hem och jag hade lagt mig i soffan så började det igen. Precis på samma sätt som i lördags kväll, jag skakade, frös och var helt väck!

Kvällen och natten blev en pina än en gång!

Idag när jag vaknade så mår jag inte så dåligt utav febern utan av något helt annat, MINA VISDOMSTÄNDER! Det är ju för fan därför jag mått som jag mått. Helt sinnessjukt ju! Ringde ner till folktandvården och fick en akuttid idag klockan 14.00. Hela käken är svullen och jag kan knappt gapa!

Just nu är jag livrädd, hatar att gå till tandläkaren, men nu när man har såpass ont innan så känns det ännu värre. Fy fan!

Önska mig lycka till!

1 kommentar:

Mari sa...

Lycka till vännen, kommer att bli bra! kramar