måndag 24 januari 2011

Marley And Me!



Ja fattar inte varför jag alltid ska välja att se en sorlig film, härom dagen var det Titanic och nu Marley and me. Vätskebrist pga att man gråtit för mkt. Det roliga är att jag tänkt så många ggr att jag ska se den här filmen men det har liksom aldrig blivit av, men kan verkligen rekommendera den. Den innehåller allt verkligen!

Annars i helgen så har det varit hyffsat lugnt. I lördags var vi inne en sväng i stan och shoppade lite, behövde ett par nya jeans för som jag berättat för er innan så har jag fått höfter, vilket innebär att jag måste köpa mig en helt ny garderob, jiiiiha! NOT! Kan ju vara kul för en del men man är ju inte direkt rik när man går hemma och är mammaledig så köpte ett par jeans på a6 outlet, skit snygga faktiskt, endast 299:-

På lördags kvällen var vi hemma hos mamma och pappa, käkade lite gott och kollade på p3 guld galan, vilket fiasko! Det sämsta jag någonsin sett, usch fy och blä!

Igår söndag så var det familjemys på dagen, vi hann med frukost, promenad, middag och mys i soffan. Sen bar det iväg till Nellis farmor och farfar där vi fikade lite. Jag fick åka iväg en sväng för jag hade också fotbollsträning på schemat. Skulle nog hoppat över det igår för jag slet upp en gammal skada, sträckte mig i framsida lår. Ja kanske dags att lägga ner det där, nu är jag både mamma, gammal och sliten i laget, haha! Nejdå bara att ta nya tag, förhoppningsvis så var det inte så farligt så jag kan linda benet och vara med igen nästa vecka. Återstår att se.

Tidig måndags morgon, Nelli väckte mig 04.45, nu är hon mätt och belåten och har somnat om, men mamma ligger här klarvaken och får panik! Ska gå en kurs i att somna om, fattar inte varför jag har så svårt för det nu förtiden. Förr kunde man somna om direkt, vilket tid som helt på dygnet, en icke nu! Bara att gilla läget.

Vi hörs av senare idag, måste försöka vila lite nu, idag väntar storstädning!

Kramar!

1 kommentar:

malin nyström sa...

den är bra den filmen! jag såg den när jag var gravid. låg ensam i soffan och bölade... :)