söndag 2 januari 2011

Årskrönika!

Januari: 
Åker till Göteborg över en helg och hälsar på Frida. Hanna och Sara hänger också på och vi hälsar även på några som vi träffade på Cypern sommaren 2009. 21 januari träningsverket går i konkurs och alla i simhallen blir uppsagda. Min älskade mormor lämnar oss efter att ha kämpat i flera år med cancer.



Februari: 
Mamma, Jonas och Jonathan och Cali fyller år. Den 17 februari gör jag ett graviditetstest vilket visar sig vara positivt. Den 21 februari gör jag mitt första cellprov vilket tyvärr visar att jag har cellförändringar. Nu jobbar endast jag, mamma och Eva kvar i simhallen. Vi gör om schemat och kämpar med endast 3 i personalen.
Lycka! 

Mars: 
Cian fyller år. Den 17 mars 1:a besöket hos barnmorskan, bf blir den 15 oktober. Födelsedags fest hos Kristensson där några av tjejerna reagerar på att jag inte dricker, ja resten får ni lista ut själva. Jobbar, jobbar och jobbar, känns inte som man gör något annat.

April:
Gör en kub undersökning, helt otroligt att se bebisen i magen för första gången. Fick göra om undersökningen för de menar på att jag och barnmorskan räknat fel, och nu blir bf den 27 oktober. Senare denna månaden kommer vi tillbaka och gör om undersökningen, allt ser bra ut. Hälsar på Hanna i Linköping tillsammans med Sara och Emelie. Berättar för alla på fotbollen att jag är gravid och inte kommer att vara med så mycket i år. Trappar ner träningen succesivt. Sista april stänger simhallen. 


Maj: 
Jens, Ulla, Jocke och Tobbe fyller år. Den 16 maj känner jag en liten krabat som sprattlar runt i magen. Känner sparkar för första gången i slutet av månaden. En underbar känsla. Den 21 Maj, min första dag som arbetslös. Denna månaden går vi på rutin ultraljudet, då flyttar de bf en tredje gång, bf blir nu den 28 oktober. Snacka om att jag började tröttna på att de sköt fram det hela tiden. Vår lilla bebis mådde i alla fall bra och det är ju det enda viktiga. Var på klassträff då vi bowlade och käkade middag. 




Juni: 
Janne fyller 60. Justin fyller år. 18 juni flyttar vi till finkgatan. Kronprinsessan och Daniel gifter sig. Varm och solig månad. En underbar midsommar på Vinön. Några mysiga turer med båten.





Juli:
Minns knappt ingenting av denna månaden, hade väl solsting ifrån förra månaden, men visst regnade det en hel del? Fortsätter att växa och trivs jätte bra med att vara gravid och bli större. Några mysiga grillkvällar med både familj och goda vänner.



Augusti: 
Pappa fyller år. Regn även denna månaden. Jag, Hanna, Sara och Emelie åker till Halmstad och tittar på Roxette, en skit kul kväll. Kräftskiva och födelsedagsfest hemma hos Hanna. I slutet av månaden börjar vi gå i föräldrargruppen.



September:
Några besök i föräldrargruppen, där vi får lära oss både det ena och det andra. Rasmus fyller 3 och får sin fyrhjuling, ett ögonblick jag aldrig glömmer. Får veta denna månaden att det blir planeat kejsarsnitt pga lymfangiomet i mitt öga. Det börjar komma fjärilar i magen, snart får vi träffa vår bebis. Hälsar på Sandra, Kalle och Tuvan då Sandra berättar allt om sitt kejsarsnitt, vilket lugnar mig lite.



Oktober: 
Firar min och Jespers födelsedag med med familj. Får datum för planerat kejsarsnitt den 18 oktober. Den 17 oktober, en dag innan kommer vår lilla ängel Nelli. 2480 gram, 46 cm. Ville absolut inte stanna i mammas mage en ynka dag till.



November: 
Jesper fyller år. Snön kommer, en hel del dessutom. Mullsjö låg i topp i hela Sverige. Kusin Maja kommer till världen. Mycket mys här hemma med vår nya familjemedlem. En hel del besök av både familj och vänner.



December: 
Tina fyller år. Snön stannar hela december. Berit fyller 30. Nelli firar sin första jul. Förmiddages hos morbror Jesper och Charlotte och kvällen hos farmor och farfar där hon fick träffa tomten för första gången. Nyår firas hos Jocke, Berit, Ramus, Maja tillsammans med Monica och Magnus. En riktigt trevlig och mysig kväll.  


Sammanfattning:
2010 är som ni kanske förstår det bästa året i hela mitt liv!
Mamma älskar dig, puss puss på dig!


2 kommentarer:

Hanna sa...

Vilken fin årskrönika! Även om det faktiskt var i maj ni var hos mig :) Massa fina bilder som jag inte har sett innan. Jag hade också tänkt göra en liten sammanfattning av året men eftersom jag inte har någon blogg får det bli i endast bildform på fb. Får se om jag orkar! Puss och kram

nickiwindh sa...

Jaha, det kanske det var, hehe ;)
Inte lätt att komma ihåg riktigt allt, kära nån.
Tappat en del hjärnceller under graviditeten kanske ;)

Ska vi mysa snart gumman?
Miss ya.
Kramar!