onsdag 5 januari 2011

Husmor!

Idag fick jag mig ett litet ryck, helt plötsligt så var alla julsakerna borta, tvätten tvättat, huset stor städat, muffins bakade, middag lagad och under tiden har jag även hunnit med att mysa och leka med Nelli. Hur hann jag med allt det? Fråga mig inte. När allt var klart och klockan endast var fyra så satte jag mig ner i köket och funderade på hur i hela friden jag hunnit med allt. Skönt i alla fall när allt är gjort, nu kan man slappna av i några dagar innan man ska ge sig på städ och tvätt igen. Sen så kan jag erkänna att jag är rätt stolt över mig själv. Jag brukar sällan baka men denna julen har jag hunnit med att baka saffransbullar, julbröd och 2 sorters muffins. Haha, nu när jag skrev det så var det ju inte så mycket men jag är stolt över mig själv ändå!

Vad har jag gjort mer denna veckan:

I förrgår fick jag besök av Madelen, var riktigt kul att få träffa henne, var så himla länge sedan vi sågs. Nelli fick en jätte söt Nalle och Mamma och pappa fick en jätte fin blomma. Hoppas jag kan hålla den vid liv nu bara. Vi satt och tjötade, kollade på bilder och pratade lite gamla minnen. Riktigt mysigt!

Igår var jag och Nelli på A6 med Hanna, hann i alla fall att shoppa lite emellan mat och blöjbyten. Inte lika smidigt att gå på stan längre kan jag lova. Plus att vår "off road" vagn är lite klumpig så man har lite svårt att ta sig fram i butikerna. Efter trippen till Jönköping så åkte vi hem till mig och tog en fika. Sen hade Hanna en överraskning i form av paket, så himla sött. Hon hade gått och köpt julklappar till både mig, Jonas och Nelli. Även Hannas mamma hade köpt present till Nelli, de är för goa. Kändes ju rätt dumt när inte vi hade köpt något så nästa helg ska jag bjuda med henne på bio, Harry Potter för hela slanten. Ska bli mysigt. Har inte tagit några kort på Nellis presenter så lägger upp det en annan dag, så ni får ha lite tålamod gott folk.
Mitt lilla hjärta älskar att titta på tv!

Ska krypa ner i soffan med familjen nu och kolla på Filip och Fredriks årskrönika på femman, ta hand om er så hörs vi.
Kramar!

5 kommentarer:

Sandra sa...

Gud vad hon är söt er lilla tös och vad stor hon har blivit sedan jag såg henne sist! :)

Det är verkligen ingen lätt sak att gå på A6 med barn. Allt tar ju så mycket längre tid!

Kraam

Anonym sa...

Hur SÖT får man bli då??!!!
love Tina

nickiwindh sa...

Sötnöt :)

madelen sa...

världens sötaste tjej <3 det var jättekul att träffa er alla tre. hoppas vi ses snart igen. Kram kram /Madelen

nickiwindh sa...

Detsamma gumman! :)