måndag 17 januari 2011

Lätt som en fjäder!

Som ni kanske förstår så är jag lite ironisk i rubriken, känner mig inte alls lätt som en fjäder. Efter gårdagens träning så kan jag erkänna att jag har lite smått ont i hela kroppen. Kom dit och var skit nervös, tänkte att jag inte kommer orka något och säkert få jätte ont i magen. Självklart flåsade jag som bara den och orkade inte alls mycket men är så glad att jag inte alls fick så ont i magen, vilket betyder att jag kan köra på lite lätt nu. Äntligen! Lyckorus i hela kroppen. Vi var 7 tjejer på träningen så inte så mycket att komma med, men hoppas det kommer fler nästa söndag. Sen har vi en ny tränare också, Jessie, en glad och sprallig prick. Det kommer nog bli skit bra i år, bara folk kommer och ger allt! Det viktigaste är ju att man har kul, i alla fall på den här nivån. Klart vi ska bli bättre och lyckas gå upp i en serie, varit en poäng ifrån nu i 2 år, lagom surt! Så i år hoppas jag på att vi lyckas.. med ett leende på läpparna! Allra viktigast! Jag satt och funderade lite nu och kom på att vi knappt vilade någonting igår. Vilket betyder att jag var i rörelse i 1 1/2 timme igår, det måste väl betyda att jag i alla fall har kvar min grundkondition? Annars hade jag väl aldrig orkat det? Eller så var det väl så att jag hade så himla kul att jag bara körde på, hann inte tänka efter :)

Damlaget tränar söndagar 17.30-19.00 i Gunnarsbohallen, 
alla som är sugna på att träna lite fotboll är välkomna!

3 kommentarer:

Mari sa...

Så underbarrt, är väl gött med lite träningsvärk, då känns det att man gjort ngt! Å jag vill oxå spela är så avis på dig! kanske skulle testa ändå...hmm...! ses imon! kramar

Sherlock sa...

Och en timme efter er kommer min sambo och hans grabbgäng o spelar bandy, hehe

nickiwindh sa...

Ja det är underbart med träningsvärk, njuter för fullt! Hehe. Oh hade varit jätte kul om du ville prova, inomhus kanske är dumt, för det ska väl inte göra om man har problem med knäna har jag hört. Sen när vi går ut på grus så tycker jag allt du ska testa en gång, det gör vi i början av februari :)

Ja det kom ett gäng grabbar igår efter vår träning, hehe ;)