söndag 9 januari 2011

Babysim!

HEJ!

Idag tänkte jag att jag skulle skriva ett lite längre inlägg, mest varit bild och video inlägg de senaste dagarna. För och främst kan jag väl berätta att allt bara är bra med vår lilla familj, alla är friska och krya. Varit lite upp och ner de 2 senaste veckorna med förkylning, halsont och feber men nu verkar det som att dessa basilusker har gett sig av.

Hittat nya offer!

Nu har vi precis badat vårt lilla hjärta och det är något som hon verkligen älskar. Om hon fick som hon själv ville så skulle hon nog vilja plaska i badet hela dagen. Hon blir lika arg varje gång vi tar upp henne ur badet. Detta är ju väldigt kul för mig som själv älskar vatten, ser fram emot att åka och bada med henne sen när hon är lite större. Först får vi väl ta tag i babysim, men har inte riktigt bestämt mig för hur jag ska göra än. Antingen om man ska betala en massa för ett x antal ggr eller om jag själv tar tag i det och åker till antingen Jönköping eller Ulricehamn där de har varma bassänger. Har ju läst en del om babysim och känner väl att jag fixar det själv, men är ju roligare om man är ett gäng mammor som träffas så får se hur jag gör. Är väl värt de där kronorna om man går i en grupp men hade varit kul att försöka själv. Den sanna badmästaren/simläraren har talat, haha!

Hur ska ni göra med babysim?



Nu ska pappa, mamma och dotter åka och hälsa på mormor och morfar en sväng, ta hand om er så hörs vi av antingen lite senare eller i morgon. Får se lite vilket humör jag är på.

Många kramar!

4 kommentarer:

Sherlock sa...

Falköping har värmebassäng,Och skövde rekommenderar jag när hon kan gå sen :) Underbar babypool!!

Mari sa...

jag å arvid hänger på sen oxå, vill oxå bada!!! ja det är ju hur man ska göra... ses imon<! kram

nickiwindh sa...

Ja vi var i Skövde och badade i sep i år, jätte fint för de allra minsta, jag var överallt och ingenstans den gången, sen på natten hade jag underbara förvärkar. Grattis till nya lilla pojken förresten, så söööt! :)

Jag och Jonas diskuterade igår och vi kom överens om att vi skiter i att gå på babysim, vi åker till olika badhus och övar och leker själva med Nelli. Längtar! :)

nickiwindh sa...

Man fixar allt själv, behöver inte ha någon instruktör som säger vad man ska göra.