onsdag 26 januari 2011

Dagis?

Vilken kväll det blev igår alltså, säger bara "Oh my GOD".

Mötet med fotbollen kändes väl sådär, där satt vi 3 st ifrån det gamla damlaget, resen var födda 94 eller senare. Lagom kul att känna sig som deras gammelfarmor! Vet inte vart de andra tagit vägen, vet att några bytt klubb, några pluggar i andra städer och sen har väl förmodligen de andra slutat. Så jäkla tråkigt!

Så nu vet jag inte riktigt hur jag ska göra...!?

De tog i alla fall in oss 3 i ett annat rum för att prata enskilt, de menade på att nu måste vi ge järnet och visa de yngre tjejerna vart skåpet ska stå typ. Peppa dom, hjälpa dom osv. Klart vi kommer göra det men det är ju inget dagis det här. Det roligaste igår var att när den nya tränaren frågade vilka dagar vi kunde träna så sa vi 3 ifrån de gamla damlaget ingenting, de andra kacklade på som bara den, de hade hästarna på måndagar, då kunde de inte träna, innebandy på tis, konfirmation ons, handboll tors.. Ja det malde på så i ungefär 20 minuter, då reste jag mig upp, tittade på några ifrån styrelsen, samt herr tränaren och sa typ att vad i helvete är det här. De höll med mig och avbröt den nya tränaren och de yngre tjejerna. Jag har allvarligt talat inte varit med om något värre, en jävla lekplats, jag skäms! Antingen så får det bli ordning och reda, annars så får man väl inse att man blivit såpass gammal att det är dags att sluta. Tråkigt men tyvärr sant! 

Sen på kvällen när jag skulle mata Nelli så spydde hon ner min sida i sängen så fick sova ytan påslakan och på en blöt fläck. Var så trött så jag sket i allt just då. Nu däremot så får jag ta tag i att tvätta allt, suck! Jaja, lika bra att ta hand om all tvätt när jag ändå är igång. 

Sen ska vi hälsa på Nellis mormor en sväng också. 

Ps. Om ni är några där ute som är sugna på att spela fotboll så hör gärna av er, vi behöver massa folk nu, helst några äldre så jag slipper känna mig som en fossil. Vi tränar söndagar i Gunnarsbohallen kl 17.30-19.00.

4 kommentarer:

Mari sa...

haha...kul att få in lite yngre väl..haha...förstår dig! Är ju så sugen men vet inte om jag vågar, läkaren sa ju till mig att här blir det ingen mer fotboll...hmmm...
Arvid har spytt ner hela sig å sin säng nu på morgonen, vet inte ifall han är dålig eller vad det är...gav han mat å då åt han så glatt å inget mera spy...konstigt! jaja...ha det så gott...kanske kan träffas imon om nu inte arvid är dålig får väl se under dagen vad som händer!? kram

nickiwindh sa...

Jo jätte kul med yngre men hade varit kul om några äldre hade varit med. Inte samma sak längre, det gamla gänget liksom. Fan! Är så förbannad! hehe. Du måste börja Mari ;) Jag befaller dig! ;)

Stackars liten!
Ja det låter som en bra idé, jag har inget för mig imorn. Vi hörs av lite senare sen då. Kramar!

Mari sa...

Får väl se!!! haha..befaller..hmmm;)

Mmmm...han är lite gnälligare än vanligt så ja vet inte! Höres av! kram

nickiwindh sa...

Nelli har typ spytt hela dagen, men hon gnäller inte mer än vanligt så vet inte riktigt vad det är som är på g.