fredag 28 januari 2011

Endast mamma är vaken!

Både Jonas och Nelli sussar så sött här i sängen bredvid mig. Tänkte att vi skulle komma i säng tidigt idag så man får komma ikapp lite med sömnen men Nelli vägrar att äta nu så jag får hålla mig vaken ett tag till och försöka mata henne om en stund igen. Känns så onödigt att gå och lägga sig nu och somna så gott och sen vaknar hon och är vrålhungrig runt tolv tiden. För om hon äter nu så står hon sig säkert till kl 6 imorn bitti i alla fall.

Nu vaknade hon till liv här igen men när jag gav henne flaskan så tittade hon på mig som att jag vore den största idioten på jorden, tack för den. Vi gör ett nytt försök om en stund igen då! Suck. 

Ikväll har vi haft riktigt fredagsmys. Pizza, chips, cola och på spåret, haha. Sikken fredag kväll alltså! Jonas somnade nog vid kvart i nio och Nelli bestämde sig för att göra det samma. Så nu är endast mamma vaken!

Imorn är det lördag och då kommer mamma och pappa och hälsar på en sväng, Jonas är borta hela dagen på övning med försvaret. Vill helst inte sitta själv så bjöd in de där filurerna, samt att kanske Nellis farmor och farfar kommer förbi och fikar med oss. Det hoppas vi på! 

Imorn kväll blir det födelsedagsfirande på min kära vän Emelie som fyllde 24 år den 21 januari. Vi ska hem till henne först och dricka lite drinkar och sen ut och käka på Anna Gretas. Ska bli riktigt mysigt! Jag tar dock bilen in imorn för jag vill komma hem i lagom tid så man inte är död hela söndagen. Plus att Nelli varit krasslig nu ett par dagar, känns inte rättvist att mamma ska ut och ränna när hon inte mår riktigt bra. Lilla stumpan!

Nej om jag ska göra ett nytt försök med matningen kanske. Önska mig lycka till! Kommer nog inte gå så bra för nu snarkar hon här bredvid mig. Är väl bara att inse fakta att man får vakna om ett par timmar istället. Livet är underbart som mamma, älskar mitt lilla hjärta! Trots att jag inte sovit ordentligt på 3 månader, hehe. Nejdå skoja bara, hon är en liten ängel, vi sover 6-7 timmar per natt och det räcker gott och väl. 

Känner att jag bara babblar på om ingenting nu så ska avrunda snabbt genom att säga GODNATT!