tisdag 6 april 2010

Påsken!

Hoppas ni har haft en bra påsk helg och ätit en massa gott påskgodis!

Hej allihopa, förlåt för jag inte skrivit på länge, haft fullt upp hela påskhelgen. Vad har ni hittat på i påsk? Jag har flängt runt lite överallt och hälsat på nära och kära. Sen kan jag väl erkänna att jag ätit en hel del påskgodis också, fick ett stort ägg av mamma, så man har väl gått upp cirka 2 kg under helgen. Smällar man får ta.  

Skärtorsdag:
Jobbade som vanligt i torsdags, sen åkte jag in till Jonas där jag blev bjuden på min favoriträtt, TACO! Hehe. Vi käkade det samtidigt som vi tittade på Instängd 2, en skräckis. Kan rekommendera både Instängd 1 och 2. Handlar om ett gäng tjejer som ska utforska några grottor, ja sen händer det en massa läskiga saker där nere och de stöter på både det ena och det andra.

Långfredag:
Elva-fika hos Jonas farmor och farfar i Hovslätt. Var jätte trevlig, de är hur mysiga som helst. På eftermiddagen var vi på påskmiddag hos Jonas föräldrar. Alla barn och barnbarn var där så var full fart och lek med både Rasmus och Jonathan. Påskmiddagen bjöd på janssons, omelett, ägg, köttbullar, prinskorvar och allt annat smått och gott som hör påsken till.

Påskafton:
På förmiddagen så bar det iväg till Kölingared och ett besök hos Jonas bror Joakim, Berit och Rasmus. Där blev det fika och påskbrasa. På kvällen så var vi hemma hos Jens, Ellionore och Jonathan, där käkade vi kyckling, potatissallad och baguette. Sen kikade vi på film, Jens somnade som vanligt :) 

Påskdagen:
Först blev det en promenix runt sjön, vilket var skönt i det fina vädret. Senare på påskdagen så hälsade vi på hos Choffe och Ida, där blev det Bingolotto spelande och en massa godis ätande. Tyvärr vann ingen av oss något, men jag var nära på både bilen och 100 000 kronor i kontant, satt med 4 i rad under nästan hela spelomgången, då blir man lagom glad när det numret man vill ha inte kommer. Alla skriker BINGO och en annan skriker JÄKLA SKIT!

Annandagpåsk:
Då blev det en tripp upp till a6, hittade en hel del grejer som jag ville ha, men ska försöka att inte köpa så mkt nu, spara så mycket pengar som möjligt nu när man snart är arbetslös. På kvällen så gjorde vi iordning gurka, morötter, selleri och en god dipp.


Hoppas ni har haft en bra påsk, det kan jag lova att jag har haft.
Många kramar

4 kommentarer:

Hanna sa...

Låter som ni haft en perfekt påskhelg! Jag och mamma var också på a6 igår, synd att vi inte sprang på varandra... KRAM

Nicki sa...

Ja den har varit kanon!
Vad har du gjort?

Kramar

Hanna sa...

Jag har inte gjort så mycket... Var hemma hos Sara i fredags och drack lite vin och spelade spel. I lördags var det middag med familjen och sedan utgång. I söndags gjorde jag absolut ingenting och i måndags var jag som sagt på a6 och sen på innebandyn. Men det var en helt ok helg :) Kram!

Nicki sa...

Låter som en jätte mysig påsk.
Kan tänka mig att innebandyn var spännande i måndags, kul att de tog sig upp till superligan igen. Riktigt kul för dom.
Får höras mer framåt och bestämma när jag ska komma på besök i Linkan. Ska tvinga kommunen att lämna besked nu så man vet vad man ska göra med sitt liv.

Kramar