tisdag 20 april 2010

Min dag!

Fått mycket gjort idag!

Ja hur har ni min tisdag sett ut, jo vaknade så sent som kl 10 idag, så himla skönt med lång sovmorgon ibland. Sen blev det frukost och mys i soffan till mina såpor som jag egentligen inte fattar att jag tittar på, men har man börjat titta så är man fast. Sen tog jag tag i att putsa fönster, städa, tvätta, sätta på diskmaskinen osv, så nu är det minsann rent och fint här hemma. Sen blev det en löptur uppe vid MSOK, hade bestämt mig för att orka i alla fall runt 3,5km och det gjorde jag, vilket känns väldigt bra. Jag fick uppleva det omsnackade april vädret också, när jag gav mig ut så sken solen, sen mulnade det på och helt plötsligt så började det snöa. Det var väl kanske tur i oturen, jag ökade tempot så jag skulle komma hem fortare och det är ju positivt. När jag kom hem så satt jag en hel timme i badet, kommer verkligen sakna badkar sen när vi flyttat. När jag var ett ruttet russin så hoppade jag upp och påbörjade maten, det blev en makaron/korv låda. Enkelt, gott och smidigt! Senare på kvällen kom mamma och pappa förbi på en fika, satt och pratade och små kikade på tv:n under tiden. Nu ligger jag i soffan och väntar på att Jonas ska komma hem. Ska ta hand om han riktigt ordentligt nu när han skadat sig i handen, stackarn! Ha det bra det ute i blogosfären så hörs vi av.

Kram!

2 kommentarer:

Sandra sa...

Hej svejs igen! Synd och skam att vi bor så nära men aldrig träffas! Jag och Molly vill komma och hälsa på dig någon dag! :)

Kram

Nicki sa...

Hej!
Jag vet, det är verkligen dåligt av oss. Från och med maj så är jag arbetslös och har all tid i världen att träffas, bara att höra av er. Vi kan väl ta en dag i veckan och gå runt sjön eller göra något annat trevligt :)

Ni är så välkomna så, bara att komma förbi.

Kram