tisdag 13 april 2010

Min lediga dag!

En underbar tisdag i strålande sol!

Hej på er, idag har jag hållt igång hela dagen. I förmiddags blev det frukost på soffan och sen började jag plocka lite bland alla grejer i sovrummet, blev en hel flyttlåda till som jag packade ihop och ställde ner i förrådet. Ska försöka ha klart så mycket som möjligt när vi flyttar i juni, jag vet att det är långt kvar men sån är jag, hehe. Sen vid tolv så sprang jag ner till Landhs och mötte Sara och sen tog vi vår lilla tisdags promenad runt sjön. När vi gått runt hela sjön och stod vid Landhs så kom mamma förbi, hon hade varit och gjort lite ärenden på byn. Sen samlade jag krafter och sprang hela vägen hem, höll på att dö. När jag skulle gå upp för trappan här hemma så var jag så trött så jag nästan ramlade ner baklänges, tack gode gud att jag inte gjorde det, hade varit lite pinsamt. Sen när jag kom hem så hoppade jag in i duschen och sen satte jag mig i solen ute på balkongen och käkade lite lunch. I eftermiddags fick jag mig ett litet ryck och fick ett sug på kakor och när man inte har några så måste man ju baka så jag rörde ihop en deg, jag testade mig fram som vanligt. Tog det jag hade hemma: vetemjöl, socker, margarin, vaniljsocker, sirap och kanel, blandade ihop det och gjorde små runda kakor, skjuts in i ugnen och efter cirka 8 minuter var de klara och de blev faktiskt goda, hehe. Nu ligger jag i soffan igen och slappar, tittar på Äntligen hemma och myser med lite selleri och dipp. Mumsfilibaba! Ha en bra tisdags kväll.

Kramar

Inga kommentarer: