måndag 12 april 2010

Min helg!

Har ni haft en bra helg?

Hej! Min helg har varit bra, väldigt lugn och harmonisk! I fredags när jag kom hem ifrån jobbet så fick jag besök av en som ska flytta in i min lägenhet när jag flyttat, han tyckte det såg bra ut, men ville väl kanske ändra någon tapet, så det blev lite mer han. När han hade gått så la jag mig i soffan och kikade på tv, i ungefär 2 minuter, sen somnade jag. Sov, sov och sov i hela 3 timmar, vilket var HUR skönt som helst! Om ni kommer ihåg det så sov jag knappt ingenting i torsdags natt vilket gjorde att min fredag var lite seg. Senare på fredags kvällen kom Jonas, vi kikade på Så ska det låta och käkade pizza. Sen ringde Marielle och frågade om jag var hemma, hon var ute med sin brors lilla dotter, som bara var en vecka gammal och självklart ville jag ju få se den lilla ängeln så gick ut och mötte Marielle och tjötade en liten stund med henne. Sen när jag kom hem igen så kikade jag och Jonas på en film och sedan var det bums i säng, jag var dödstrött, trots att jag sov så länge på eftermiddagen. Helt sjukt! I lördags tog vi tag i att rensa i förrådet och det gick faktiskt väldigt bra, ut med allt, en hög att spara och en hög att slänga. Slängde nästan allt, vilket känns jätte bra, skönt att bli av med en massa skit. Jag har rensat en hel del i lägenheten också nu när man börjar packa ner grejer i flyttlådor, är en väldigt skön känsla att veta att man inte bär med sig en massa skit till det nya huset. Så vi var på tippen och sorterade så gott vi kunde, och GUD vad mycket folk det var, alla vårstädar nog nu, lite små kul i alla fall. Senare på lördagen så åkte vi förbi hos mamma och pappa, de bjöd på landhs räkmackor. Vi var väl kvar där ett tag, satt och tjötade och tiden går ju så himla fort så när vi åkte hem så var det näst intill dags för att käka igen. Vi gjorde i ordning grönsaker och dipp, riktigt gott! Sen så kollade vi på film och möös som bara den i soffan. I söndags så var vi och hälsade på hos Jonas föräldrar, satt och fikade i solen på baksidan, vilket för mig är den bästa känslan på hela året, man känner av värmen av solen för första gången, helt underbart! Skulle nog ha kunnat sitta där hela eftermiddagen men vi hade bokat in en tripp med min mamma och pappa. Det bar av över Hökensås och upp till Tidaholm för att käka världens goaste mos, vilket finns på Rossies i Tidaholm. Sen tog vi vägen över Falköping, Kättilstorp och Sandhem hem. Ett mysigt litet äventyr! När vi kom hem tog vi en promenad och njöt av de sista solstrålarna. Sen åkte vi hem och åt resterna av grönsakerna och dippen ifrån i lördags och kikade på 40 first dates. Älskar den filmen! Sen var helgen över, och fort har det gått, som vanligt. Redan måndag och idag väntar det jobb, ska bli skönt att jobba, längtar nästan, kommer sakna det så himla mycket sen när jag blir arbetslös. Fasen, vad ska jag ta mig till? Hjälp mig. Nä nu får det bli lite frukost i soffan till Rachel Ray på tv3, ta hand om er.

Massa soliga och varma kramar ifrån lilla, lilla mig.

Inga kommentarer: