onsdag 28 april 2010

Bättre sent än aldrig!

Min uppdatering är tyvärr inte den bästa!

Idag har jag haft en helt vanlig onsdag med jobb mellan 12-21, kan ju kanske bero på jobbet att jag inte hinner med att skriva så mycket. Idag var det avslutning för Sandhems klassen, de fick fritt hela lektionen och fick hoppa ifrån balkongen, sen blev det simmärkes shopping. Fick väldigt fina ord ifrån många gäster idag som tycker väldigt synd om oss i våran situation, det värmer så himla mycket. Vi fick dessutom fika ifrån Habo fritidsledare och pengar till pizza av en trogen gäst. De är för härliga! Det var många som kom fram och kramade oss och önskade oss lycka till och innan de gick ut utanför dörren så sa de flesta: "vi syns i höst tjejer". Det har nog börjat att smälta in nu, man blir alltså arbetslös från och med 30 april, man mister ett jobb som man älskar. Visst har det sina negativa sidor också men just den glädjen man ser hos barnen när de lär sig att simma den är ovärderlig. Även pensionärerna när de får sin vattengympa osv, det är något som värmer att se dagligen. Man gör i alla fall en jäkla nytta på jobbet, folk får friskvård, de lär sig att simma och livrädda och vi kan unna folk en härlig massage. Kan ju inte bli bättre? Usch varför jag gör jag såhär mot mig själv, jag får se det som en långt sommarlov istället. För till hösten ska jag banne mig ha tillbaka mitt jobb, så enkelt är det. Så får försöka njuta av mina sista 2 dagar, man får ju göra det bästa av situationen. Hoppas ni mår bra där ute i blogosfären, ta hand om er och simma lugnt!

Jag, Eva och Mamma gör reklam för Mullsjös simskolor!

Är ni intresserade av simskolor så kan ni höra av er till mig. Vi nämligen startat upp den gamla klubben "MSLS" (Mullsjö Sim och livräddningssällskap) på nytt. Vi har tänkt att fortsätta ha lite simskolor i andra simhallar runt om i Jönköpings län och även kanske ute i sommar. Förtillfället tränas en livräddningsgrupp av Eva Molnar, de har varit iväg på några tävlingar och vunnit en hel del medaljer. Om ni är intresserade så hör av er på min mail: windh87@hotmail.com

Kramar!

Inga kommentarer: