onsdag 2 april 2014

Vem är du och vem är jag

Då har det gått ett par dagar sedan jag skrev och tro inte att jag glömt bort det utan mer inte vetat vad jag ska skriva om. Hatar när inläggen inte har någon handling och helst vill jag ha en röd tråd.

Så i inlägget nedan kan ni lämna in synpunkter etc vad ni vill ska hända på bloggen!

Även om mitt liv i stort sett handlar om barn och graviditet just nu så vill jag få in annat smått och gott. Dela med mig med inredningstips, loppisfynd och renoveringar. Det är min avkoppling, plocka och pyssla här hemma. Vi bor i mitt gamla barndomshem, ett hus byggt 1938, så det finns alltid saker att fixa med. Älskar att kombinera gammalt och nytt!

För er som känner mig extra väl så ni vet ni att jag är extremt pedant och måste ha fint runt omkring mig, kan nog torka av ett bort 3ggr/dag och tänka efteråt att vad fasen håller jag på med. Om jag är sjuk i huvudet? Nja, men alla hästar är nog inte hemma här inte, haha!

Vem är då egentligen Nicki Windh!?


Mys mellan mor och dotter!

Vad är det här för en varelse?

Normala!? 


Jag en är en tjej på 26 år som bor i Mullsjö tillsammans med min sambo Jonas och vår dotter Nelli som är 3 1/2 år. I sommar får vi vårt andra barn och det är spännande och skrämmande på samma gång.

Längtar massor efter att få hålla om min bebis men sen vet jag hur intensiv Nelli är vissa dagar. Kommer bli fullt upp här hemma med 2 barn och hoppas man hinner njuta ordentligt av mammaledigheten.

Ska försöka hoppa in extra så mycket som möjligt på jobbet. Det är kroppen och huvudet som får bestämma det, att vara vaken på natten och allt annat smått och gott tär mer på en än vad man tror.

Annars handlar mitt liv mycket om fotbollen, vet att jag hade samma panik när jag väntade Nelli. Nu drar snart serien igång och det gör ont i mig, vill så gärna vara med tjejerna på planen. Ska försöka bli bättre på att komma förbi och kika på träningar etc. Nu när jag mått som jag mått så har jag inte orkat tyvärr, får vara glad om jag orkar med vardagen.

Träning överhuvudtaget är något som jag spenderat halva mitt liv till, har nog varit en kombination av att må bra och även se bra ut. Kroppsfixerad är jag och kommer alltid vara och det är ju en fördel för fotboll, löpning och styrka är en vardag för mig i vanliga fall.
Hoppas kunna komma tillbaka hyfsat fort efter den här graviditeten och det kommer vara en låååång uppförsbacke. Har jag gett mig fan på något så brukar det ofta gå vägen, "peppar, peppar".

Jag får väl lägga upp en "fjortislista" som många andra bloggare gör, med hårfärg, ögonfärg etc så ni verkligen lär känna mig, haha!

Är det något ni undrar över så fråga gärna, är tacksam för all respons!


Vi hörs av, pusshej!

Inga kommentarer: