onsdag 30 april 2014

Panik

Fick veta igår att det blivit fel med min sjukskrivning, min arbetsgivare har glömt anmäla detta och lönekontoret visste inte ens om att jag var sjukskriven. Så där har jag förklaringen till varför detta papper jag väntar på från Försäkringskassan aldrig kommer.


Fick en "lön" på 2900kr denna månaden och reagerade inte mer på detta, för tänkte att resterande kommer senare ifrån Försäkringskassan. (Vi får numera inga lönespecifikationer hem längre, utan allt sköts via banken och e-legitimation). Därav har jag inte lika stor koll som jag hade innan. Jag har ändå jobbat några timmar i april månad så tyckte det kunde stämma. Pratade med dom på lön och de påstod nu att jag är återbetalningsskyldig på min "enorma lön" och att de inte kan hjälpa mig förrän de har fått all information. Då menar de sjukintyg, schema, mammaledighet osv.

Jag känner såhär nu att skit samma, jag orkar inte ens engagera mig längre, ta mina ynka 2900kr och var tysta sen för det är ju normalt att inte få ett enda öre när man har jobbat, och framför allt jobbat helger i april. Jag måste ju vara hela blåst, men jag fattar ingenting!?


Tror att när det väl kommer till kritan så är de nog skyldiga mig pengar och vi kan väl föra pengarna fram och tillbaka tills de rätt ut det här, för jag anser inte att detta är mitt jobb. Varför kan inte saker och ting skötas ordentligt, jag måste ju leva som alla andra människor och betala räkningar. Tror folk man sitter med miljoner på banken eller?

Så för er där ute som jobbar och står i och en dag behöver en sjukskrivning, ligg på hårt åt alla håll och kanter så saker sköts, annars blir man utan ersättning.



Trevlig Valborg på er, puss och kram från en frustrerad gravid/sjuk kvinna!

Inga kommentarer: