tisdag 22 april 2014

Påskafton, påskdagen och annandag påsk

Påskafton tillbringade vi med Emelie Ds, David och Enzo. Vi var hemma hos oss och grillade och det blev en massa bus mellan hunden Enzo och Nelli. Ena stunden tyckte Nelli det var skit kul och sen vände det och så skrek hon rakt ut i ren panik. Hon är van att busa med "gosedjurshundar" och då har hon kontroll hela tiden, men det hade hon inte denna gången. Det som var så sött var att Enzo följde efter Nelli vart hon än gick, kärlek direkt!
Nelli tjatar än idag om Enzo och att man minsann inte får äta bajs, han hittade bajs i trädgården, om det var råddjursbajs eller grävlingsbajs är en annan femma, haha. Han åt i alla fall och var lycklig!

Påskdagen var vi hemma hos mamma och Torgny och grillade med resten av familjen. Fint väder hade  vi och satt ute hela tiden. Kändes nästan lite knasigt att alla satt ute i t-shirt och åt och ingen frös det minsta. Var nästan så man fick gå och gömma sig inomhus för man blev för varm och jag är inte den som brukar gnälla.

Annandag påsk var en lugn och skön dag som jag och Nelli tillbringade mestadels hemma. Var en sväng på jobbet och hälsade på och tog en fika. Jonas var på Elmia mässan med Joakim och Rasmus. Ännu en fin dag så vi var ute nästan hela tiden, satt i solen och den gravida kvinnan fick även ställa upp på lite bus med Nelli. "Mamma du kan väl sparka boll med mig". "Mamma spring". "Mamma jaga mig". "Mamma du kan inte ta mig". Jotack, sammandragningar from hell på kvällen och en mycket trött mamma som egentligen inte gjort ett skit, men räcker att jag passar en fotboll 3ggr så är det kört.

Ska till Mvc på torsdag och då får vi se vad som händer och sker. Blir även ett läkarbesök nästa måndag i Jönköping angående sjukskrivning och även gå igenom förlossningsplan. REDAN!? Ja, jag tänkte exakt samma, men de vill väl göra det snabbt med mig i och med att jag har en massa problem hela tiden. Hoppas mitt höga blodtryck hållt sig i schack och att jag slipper medicin, håll tummarna!

Nu ska vi ut i den friska luften!
Pusshej.

Inga kommentarer: