onsdag 2 april 2014

Pco

http://www.barnsidan.se

Pco upptäcktes på mig förra sommaren och innebär att man har svårt att få barn på egen hand, då man kort och gott inte har någon ägglossning. 
Lite medicin hjälpte för vår del då det "tog" sig väldigt fort! Jag trodde absolut inte det skulle funka så bra som det gjorde. 
Har både hört och läst en massa om sjukdomen, om folk som varit barnlösa i flera år och en del som tyvärr aldrig kunnat få egna barn. 
Hatar att läsa artiklar som den ovan, men i och med att den här graviditeten dragit med sig en hel del problem kan jag inte låta bli att tänka att det kan ha något med saken att göra!?
Högt blodtryck som jag har och havandeskapsförgiftning hör ju ihop och det vill jag absolut inte råka ut för. Vill spola fram minst 10 veckor så man vet att knodden där inne har en större chans att klara sig om han/hon skulle komma till världen för tidigt.
På fredag går vi in i vecka 23 och sist jag var på kontroll såg allt "ok" ut. Inga förändringar och både jag och knodden mår bättre av att vila. Svårt att hålla sig lugn varje dag, men måste man så måste man! 

Godkväll!

Inga kommentarer: