måndag 24 maj 2010

Söker jobb!

Samtal hit och dit!

Ja idag har jag haft fullt upp, fixat papper till a-kassan, skickat iväg dom, ringt en massa samtal och kollat upp en del jobb. Nackdelen är att hur jag än vrider och vänder på det så kommer det nog bli lite tufft för mig att få något jobb. Pratade med MVC idag och de tyckte inte att jag skulle dyka ner på 5,30 meters djup nu när jag är på tjocken och de tyckte inte jag skulle lyfta för tungt heller, då blir det helt plötsligt lite svårt i och med att det är såna jobb som jag vet finns där ute för mig. Ska kolla runt lite mer imorn och då kanske man kan få något sånt jobb men undviker att göra de där sakerna. I Mullsjö simhall är det 3,80 meters djup och det vet jag att jag fixar, om inte så när vi väl hamnar där och simhallen öppnar igen och vi mot förmodan får tillbaka jobbet så finns det fler i personalen och då kan jag ta mer ansvar av kassan, städ osv. När man har ett arbete så kan man förflytta sig lite och ta hjälp av andra men känns lite dumt om man ska ta ett nytt jobb och sen när man väl börjat jobba så säger man att tyvärr det där kan inte jag göra, oooh nej det där är farligt för den lille/a. Är nog inte så uppskattat! Nej ska ge mig ut i arbetsförmedlingens underbara värld nu igen, ta hand om er så hörs vi av.



Kramar jobbsökaren!

Inga kommentarer: