torsdag 20 maj 2010

Obekväm!

Obekväm är bara förnamnet!

Var på en gynundersökning idag och den kvinnliga läkaren var jätte snäll och trevlig men just idag, just denna dag som jag hade tid så hade hon med sig en manligt praktikant. Ja som ni förstår så var han nog mer nervös än vad jag var, han fipplade med grejerna och höll på, tyckte nästan synd om honom. Mitt i allt detta så undrar jag hur folk vill jobba med sånt? Jag vet att det finns både manliga och kvinnliga gynekologer och att de är jätte duktiga oavsett kön men jag kände mig väldigt obekväm idag. Är jag ensam om att känna såhär? Vill inte vara dömmande eller något sånt men vill nog helst inte uppleva detta igen.

Mvh en obekväm bloggare.

3 kommentarer:

Sandra sa...

Men usch vad jobbigt! Jag hade nog knipit ihop låren, hoppat naken ut genom fönstret och sprungit så fort som det bara går! Haha...

Nicki sa...

Jag lovar dig att det ville jag men försökte slappna av och tänka "få nu detta gjort Nicki, få nu detta gjort, det går fort över" Hehe. Iof så tog undersökningen rätt lång tid, har fått cellförändringar, och detta var mitt återbesök, så de höll på och plågade mig länge. Surt att åka på sånt, speciellt när man har en liten bebbe i magen. Så jag ska dit igen för cellförändringarna var kvar, men förhoppningsvis så är inte den manliga praktikanten där då, hehe.

Sandra sa...

Inte roligt det där med cellförändringarna. Vi får hoppas det går bättre nästa gång!