tisdag 18 maj 2010

Långledigt!

Hej!

Hoppas ni hade en trevlig långledighet, det hade ja minsann. I torsdags så fick jag och Jonas besök av Choffe, Ida, lille Sebastian och vovven Leo. Vi fikade och satt och mös med lille Sebastian, som är så himla söt, att han redan är 6 veckor gammal är helt knäppt, tiden bara springer iväg. De visade några hus de funderar på att köpa, hur fina som helst, vilket fick mig att längta ännu mer till den 18 juni då vi flyttar in i huset. Ska bli så skönt att få lite större, trädgård, kunna sitta ute på kvällarna, grillpartyn osv. Nu tillbaka till torsdagen, på kvällen så blev jag och Jonas bjudna på grillad mat hos mamma och pappa, fläskfilé, potatisgratäng och en jätte god sallad.

I fredags bar det av till Falköping och dags att provköra lite bilar, de hade en Kia Ceed som jag fastnade starkt för. En rymlig och säker bil, helt perfekt! Vi får se vad det blir för någon, vi har hela sommaren på oss att hitta en ny bil. Sen åkte vi förbi Kinnarp på vägen hem, Jonas fick titta på en massa militärgrejer och jag fick titta på inredningsgrejer, bägge två var nöjda och glada. Blev ett stopp till och det blev på Basta Kvarn, där vi fikade lite och matade fiskarna i ån, ett ställe jag kan rekommendera. På fredags kvällen var vi bjudna på kalas, lille Jens fyllde år, frallor och fika stod på menyn, mums! Blev en hel del bus med Jonathan och Rasmus, de for omkring i sina bilar nästan hela kvällen.

I Lördags så bestämde jag och Jonas att vi skulle gå på bio och båda två ville se den nya Robin Hood, så vi gick in på nätet för att boka, men tyvärr var den fullbokad. Vi satt och funderade en stund och då kläckte jag en knasig idé, vi kan väl gå på bio i Borås och gå på Knalleland innan och vet ni vad, vi gjorde det också, hehe. Hade en jätte mysig lördag med min plutt i Borås, inte varje dag man är där inte. Filmen var hur bra som helst så en helt perfekt lördag.

I söndags åkte vi in till Jönköping och kikade runt lite på A6, kollade in den nya affären, A6 Outlet, och det var väl ingen höjdare direkt. Kanske blir bättre med tiden när de fått ordning på allt. En tripp på Ikea gjorde mig jätte glad i och med att vi hittade vissa grejer som vi ska köpa tills vi flyttar in, sååå glad! Hehe. Blev besök hos både mina och Jonas föräldrar och sen på kvällen kände jag mig jätte konstig, magen kurrade och jag började må jätte illa. Vi gick och la oss och sen vid halv ett så var jag tvungen att rusa till toaletten, herr maginfluensa hade hälsat på, och inte fan hade jag släppt in honom, han måste tagit balkong vägen. Mådde piss dåligt hela natten, spydde fram tills måndags förmiddagen. Hela måndagen kände jag mig som en zombie och den smärtan jag hade i magen vill jag inte ens diskutera, kändes som att magen hade vänt sig ut och in. Spy var en barnlek om man jämför smärtan jag hade i magen dagen efter. Undrar vad det kan bero på, hum..?!? Hehe :)

Nu blir det Unga Mödrar på kanal 5, hej svejs!

6 kommentarer:

Hanna Målvakt :) sa...

haha du är väl söt nicki när du skriver :)
en fråga bara? angående det du ska sälja? du ska inte sälja sitt matbord eller???? =)=) hihi.. kram

Nicki sa...

Nej det är tyvärr inte till salu, ska köpa till en kökssoffa i samma serie ifrån ikea och måla den vit och skabba den också ;) Mycket enkelt Hanna, bara att sätta igång :) Om du vill så kan jag vara med dig och hjälpa dig, alltid kul att pyssla lite :) Bara att säga till isåfall.

Kram

Hanna K sa...

men sa inte du att matbordet inte fanns längre på ikea? för det har utgått..?
Jaaaaa du får jätte gärna hjälpa mej den gången ja väl kommer att göra det =)=) eller menar du att ja sja leta efter ett annat bord som man kan göra om??
Kramar

Nicki sa...

Nej matbordet har inte utgått på ikea, kommer inte ihåg nu vad serien heter men.. Soffan däremot finns inte längre, Mysinge. Jag menade att när du väl bestämmer dig för att fixa i ordning något i den stilen så hjälper jag dig gärna, behöver inte vara ett bord utan vad som helst.

Hanna K sa...

Jaha okaj då vet ja :) Jag har faktiskt gjort iordning en spegel som har suttit i ett fönster du vet, betsade den vit, det blev jätte fint =) Men nu vill ja ha ett nytt matbord som ja ska måla vit och göra det snyggt du vet, men det är väl bara att leta vidare =)

Nicki sa...

Ikea har jätte billiga köksmöbler, de ser inte mkt ut för världen men när man väl målat och gjort klart allt så är det en helt ny möbel. De får ett nytt liv :) Bara att pröva sig fram och låta fantasin flöda :)