torsdag 14 januari 2010

Då var julen borta!

HEJ ALLIHOPA!

Igår tog jag äntligen tag i att plocka ner alla julsaker.
Som jag skrivit innan så är det en hel grejer så vi tar det sakta men säkert!
Men...
Blev trots allt helt klar idag och tänkte dela med mig med lite bilder ifrån det nya och fräscha.


Hyllan i vardagsrummet har jag inrett med lite Shabby Chic känsla.
Shabby Chic är en antik, fransk och lantlig inredningsstil.
Shabby Chic tyger är oftast bomull, linne eller spets.
Färger som verkligen känns Shabby Chic är framförallt vitt och cremevitt.
Shabby Chic möbler är oftast loppisfynd, men om man inte har tillgång till gamla antika fynd så kan man alltid måla en ny möbel och slipa till den så den känns använd under generationer.
Vilket jag har gjort med den här hyllan, som från början var en helt vanlig och enkel trähylla.








Så dagens tips: Shabby Chic.

Inga kommentarer: