lördag 30 juli 2011

Bus & lek!

Nelli busar med alla sina leksaker!

Igår kväll var pappa Jonas iväg med grabbarna och då hade jag och Nelli en "mor och dotter myskväll". Först blev det en massa bus och lek på golvet, hon slänger sina leksaker omkring sig som en liten galning. Vi har en liten låda i vardagsrummet med alla hennes leksaker i och hon älskar att plocka ur allt ur lådan. Det sista så vänder hon hela lådan upp och ner för att verkligen se att inga leksaker är kvar. Då brukar vi plocka i allt igen och så börjar hon om från början, en mycket rolig lek enligt Nelli. 

När vi gjort det ett x antal ggr så började Den galna professorn på tv:n och då tittade vi lite på den. Jag och Nelli kom fram till att vi ska tjata på pappa Jonas om att få en hamster, eller två, hehe ;)

Sen var det dags för välling, hon la sig tillrätta i min famn och somnade nästan. Försökte hela tiden prata med henne så hon inte skulle somna. För det väntar ju som sagt en liten procedur efter vällingen. Byta blöja, smörja, på med pyjamas och borsta tänderna. Hon har tendens att bli lite gnällig om hon råkat somna innan. Som tur var så lyckades jag hålla henne vaken och när allt var fixat så la jag henne i sängen och hann inte mer än stoppa in nappen och lägga snuffsen runt henne så somnade hon. 

Helt plötsligt var allt tyst här hemma och jag var helt själv, uttråkad på en sekund. Tog fram lite chips och cola och hade lite egen tid i soffan. Bläddrade mellan alla kanaler och hängde vid datorn. Upptäckte sedan att klockan redan hunnit bli tolv, dags att sova! 

Så såg vår fredagskväll ut, vad gjorde ni för kul? 

Jag och Nelli busar!

Inga kommentarer: