torsdag 7 juli 2011

Ännu en dag!

Då har ännu en dag till passerat och den bjöd på en massa aktiviteter. Jag fick lite sovmorgon idag, Nelli sov till halv nio och gud så skönt det var. Vi gick inte upp direkt utan hon fick ligga emellan mig och Jonas och mysa en stund. Tror klockan hann att bli halv tio innan vi gick upp. Då var lillskruttan hungrig!

Skönt med sovmorgon!

På förmiddagen började vi rensa i förrådet. Vi tog ut alla saker och började med att städa där inne. När det var gjort så gick vi igenom allt vi skulle behålla och la allt på rätt plats. Innan låg sakerna huller om buller där inne så man inte hittade något. Känns riktigt skönt nu när det är klart, en lättnad! 

På eftermiddagen så var vi en sväng till tippen och slängde all skit ifrån förrådet och på vägen hem stannade vi i affären. Köpte allt jag behövde till eftermiddagsfikat, JORDGUBBSTÅRTA! När vi kom hem så fixade jag med det och Jonas tittade på och snodde en jordgubbe lite då och då. Orsaken till att jag gjorde tårta var för att Nellis farmor, farfar och farbror skulle komma förbi och hälsa på. 

De kom runt 17 snåret och då blev det fika, mys med Nelli och så fick Nelli bada lite i sin pool. Blev ju varmt idag igen på eftermiddagen/kvällen. När hon hade badat så gick vi in och kollade på filmer som vi spelat in på Nelli. Det var allt ifrån bus med Stampe, midsommar och bad i sin pool. Blir riktigt bra filmer med videokameran Jonas fick när han fyllde år. Vi måste bli bättre på att spela in bara, glömmer bort det emellanåt. Blir väl tyvärr lite så när mobilen har alla såna funktioner. 

Nelli och farbror Jesper!

Nelli och farmor!

Bus med pappa! 

Senare på kvällen så var jag och hämtade en kebabrulle som vi delade på och så kollade vi på filmen Precious. Den var riktigt bra men hemsk, mår nästan lite dåligt nu efteråt. Har ni sett den? Vad tyckte ni?

Nej ska försöka sova nu, gått och blivit en nattbloggerska, inte bra, inte bra! Sov gott!

Inga kommentarer: