tisdag 12 juli 2011

Helgen!

Tänkte uppdatera er läsare lite om vår helg. Har enbart lagt upp bilder och tänkte nu berätta lite mer om allt roligt som hänt.

I fredags så var vi och hälsade Choffe, Ida och Sebastian en sväng. På vägen hem så åkte vi igenom stan och såg att det var fullt med folk. Matfestival! Så vi parkerade och strosade runt lite bland alla stånd och njöt av att lukta på alla olika dofter. Mat ifrån typ hela världen, riktigt kul faktiskt! Tyvärr så var det så mycket folk och stå i kö med Nelli den värmen som var hade inte funkat. Så vi gick bort till mackmakeriet istället och unnade oss en baguette. På kvällen kom mamma och Tina hem till oss och grillade. Tina fick sen prova en massa kläder som jag lagt undan som jag antingen inte får på mig längre eller helt enkelt tröttnat på. Hon fastnade för en del och det fick även plats i hennes resväska, success! Är kul att det kommer till användning. Resten som jag har kvar tänkte jag gå ner med till Second hand butiken här i Mullsjö.

I lördags så bar det av tidigt till Göteborg. Dags för Alexandras möhippa! Vi kidnappade henne på friskis och svettis i Mölndal och hon blev nog chockad även om hon anat att det kunde vara denna helgen. Sen tog vi henne till hennes favorit frukost ställe och käkade. Efter det blev det femkamp på Gökboet, http://www.gokboet.se/ 

Gren 1: Gladiatorkamp.
Gren 2: Bungee run.
Gren 3: Mekanisk tjurridning.
Gren 4: Sumobrottning.
Gren 5: Laser game. 


Efter gökboet åkte vi till Slottskogen och hade en mysig picknick och lekte lite roliga lekar. Vem som kunde äta upp ett kola snöre snabbast och sen ballongleken som gick ut på att spränga ballongen i olika sexställningar. Oerhört roligt!

Sen åkte vi hem till Helle och där blev Alexandra sminkad av en make up artist. Vi andra gjorde oss också i ordning inför kvällen.

Klockan 19 blev vi hämtade av en hummerlimousine som körde runt oss i hela Gbg. I ca 1 1/5 timme åkte vi runt och göttade oss. Drinkar, snax och hög musik, snacka om bra förfest.

Runt 20.30 var vi framme vid Jensens, dags för käk! Alla åt och drack och vi hade skit kul.

Efter det så gick vi ut och drack lite drinkar, vi var på 2 olika ställen och vid 00.30 så gav vi upp. Alla var trötta och sletna efter en fullspäckad dag. En dag jag aldrig kommer att glömma!

I söndags kom mamma, Tina och Olle och hämtade mig hemma hos Alexandra, Richard och Tara. Då bar det av till Säve flygplats för att säga hejdå till Tina. Alltid lika jobbigt, och en hel del tårar. Saknar dig redan sis! Love you <3

När jag kom hem blev det mys med Nelli och sen slappade vi hela dagen lång, skönt!

Igår var vi på Borås djurpark, Nelli älskade alla djuren och skrek och vinkade åt dom. Efter vi hade varit där så åkte vi till Nelly outleten i Borås. Inte alls min klädstil, men vi kom hem med en t-shirt till Jonas, en frisbee och en termos.

På vägen hem så stannade vi till på Lager 157. Jag köpte ett par chinos shorts, en kjol och 2 t-shirts.
Ännu en helt perfekt dag!

Vad har ni hittat på för kul?

Inga kommentarer: