fredag 29 juli 2011

This week!

HEJ!

Nu har det gått ett tag sedan jag skrev ordentligt. Vet inte varför jag hamnar i dessa svackor emellanåt. Jag tror att förklaringen är att Jonas är hemma och har semester och då blir det så att datorn används mer sällan.

Vet egentligen inte vart jag ska börja för jag har så mycket att berätta. På vägen hem ifrån Öland så stannade vi till vid Kosta Outlet. Har aldrig varit där innan och de hade väldigt fina och bra saker. Köpte inte alls mycket för vi valde väl egentligen fel dag att åka dit, vi ville helt enkelt bara hem så vi sprang typ igenom butikerna. Köpte en klänning till Nelli ifrån Polarn och pyret och sen ett par söta sockiplast. Hon kryper runt som en galning och ställer sig upp och balanserar mot saker så de kommer nog komma till bra användning.

Nelli kryper!

I måndags och i tisdags så tog vi det bara lugnt. Packade upp allt ifrån Öland, tvättade och fixade i ordning här hemma. Blev även några långpromenader men i stort sett så var vi hemma och bara slappade.

I onsdags så var vi hemma hos Sandra, Marcus, Molly och lille Vincent. Var så mysigt att få snuffsa bebis och jätte kul att få se deras nya fina hus. Tack för jätte gott fika och nu får vi hålla på det där att vi ska ses oftare, fy skäms på oss ;)

Sandra och Vincent! 
OBS! Bilderna är lånade ifrån Sandras blogg!

Presenter ifrån oss!
OBS! Bilderna är lånade ifrån Sandras blogg!

På onsdagskvällen så bar det av in till stan, käk på Anna-Grethas med Hanna, Emelie V, Emelie Ds, Marielle, Fanny, Fia, Pillan och Antonia. Lika gott som alltid, ett ställe jag starkt rekommenderar.

Hanna och jag på Anna-Grethas!

Efter middagen så gick vi vidare till Twin där även Sara mötte upp oss. En toppen kväll med toppen sällskap, längesedan jag hade så roligt. Tack alla goa vänner för det, love you!

Igår så åkte jag, Jonas och Nelli in stan för att lämna bilen på service. Under tiden så strosade vi runt på Sollås. Blev även en tripp på Erikshjälpen och ÖB. När bilen var klar så åkte vi upp till A6 och strosade runt där uppe. Självklart hann vi även med Ikea en sväng.

Från hela dagen fick jag med mig ett par nya jobb byxor, massa smått och gott ifrån ÖB och ifrån IKEA blev det spärrar till kökslådorna, kudde till Nellis vagn, nya glas och en karaff. Vet ni vad det roliga är? Den största orsaken till att jag skulle in till stan var för att jag skulle köpa en grej till mitt hår, tror ni jag fick med det hem? Nej, Nicki Windh glömde det viktigaste!

Idag är det fredag och snart ska jag ner till sjukgymnasten och kolla upp mina handleder. Har haft problem med dom jätte länge men liksom aldrig gjort något åt det. Fick ett par handledsskydd genom jobbet för typ 4 år sedan och då sa de att jag var troligtvis var överansträngd. Nu är det värre än någonsin så känner mig tvungen att få hjälp. De tror att det kanske kan vara karpaltunnelsyndrom. Håll tummarna för mig!

Senare i eftermiddag ska vi hälsa på hos Jocke, Berit, Rasmus och Maja. Ska bli så kul, alldeles för länge sedan vi sågs. Sen ikväll blir det mor och dotter mys här hemma då pappa Jonas ska ut med grabbarna.

Så nu har jag äntligen uppdaterat er lite, ha nu en toppen helg så hörs vi av. 
Många kramar! 

Inga kommentarer: