tisdag 5 juli 2011

Uppdatering!

I fredags var jag och käkade på piren med Hanna och Frida. Efter vi käkat så gick vi en sväng till Twin och drack några drinkar. En riktigt mysig kväll, sådär lugnt och fint! Alldeles perfekt för mig att börja med. Nu är jag redo för den "riktiga" utgången som vi pratade om under kvällen. Träffade även min kära vän Tesan, skit kul att se dig gumman!

Frida!

Hanna!

Jäkligt god mat!

I lördags var jag iväg och jobbade på Hotell Mullsjö. Började klockan 15 och slutade klockan 1 på natten. Det var en stor grupp på ca 130 pers som käkade 3 rätters. Det gick jätte bra, och jag tror att även de i personalen tyckte jag skötte mig. Det jag känner att jag VERKLIGEN måste lära mig om jag skulle få tjänsten är att öppna vinflaskor. Haha! Halva korken satt kvar varenda jäkla gång!

När jag kom hem på natten var jag helt mör i kroppen. Benen och fötterna värkte som tusan. Dagen efter kändes det som att jag hade träningsvärk i armarna, snacka om pinsamt! Jag har varit mammaledig alldeles för länge. Dags att ge sig ut i arbetslivet igen och få lite rutin på vardagen.

I söndags förmiddag så var vi en sväng på Sandhems marknad. Kom hem med en stor mjölkkanna för 180 kronor, 2 söta t-shirts till Nelli för 100 kronor och ett par strumpor till Nelli också. Älskar att gå på marknad, så mysigt! Speciellt här i trakterna då man alltid träffar massa folk man känner. Stå och tjöta en stund och gå vidare och sedan träffa någon annan och stå och tjöta en stund till. Lovely!

Efter marknaden så åkte vi hem till Nellis mormor, morfar och moster Tina. Känns så skönt att ha syrran hemma. Önskar att de bodde i Sverige så vi kunde ses lite oftare. Nu får jag njuta av att ha henne här hemma en vecka. Love you sis!

Tina och jag!

I måndags var vi i Jönköping och shoppade lite. Först en tur till Babyproffsen för att köpa ny bilbarnstol till Nelli. 3000 kronor fattigare! Värt varenda krona för Nelli måste åka säkert och dessutom bekvämt. Den här stolen kunde man fälla i olika lägen. Perfekt!

En glad liten skit!

Efter vi varit där så åkte vi ner till stan och mötte upp mamma, Tina och Kicki. Sen gick vi nog på stan i 4-5 timmar. Köpte mig ett par nya skor, som dock känns för trånga nu. Hatar att de sätter ihop skorna i affären så man knappt kan prova dom. Hittade även lite saker till Nelli, ett par byxor, en tröja och ett linne. Rea är livet!

Idag har vi grejat en hel del här hemma. Jag har städat, tvättat och pysslat med massa små saker. Strök en massa sommarkläder som hängt i garderoben ett helt år och skrynklat ihop. Jonas har klippt gräset, fixat med motorcykeln, tagit ner tv-antennen och målat. En duktig karl jag har!

Min duktiga karl och Nelli!

Sen tog vi en promenad, handlade mat, käkade varsin glass och njöt av det fina vädret som kom sådär helt plötsligt. Underbart!

När vi kom hem så grillade vi och satt ute en bra stund på framsidan i solen. Nelli fick bada i sin lilla pool och vet inte om det är så att alla barn gillar vatten eller om det är så att hon brås på mig, men hon fullkomligt älskar det.

Som fisken i vattnet!

På kvällen så blev det godis, allsång och mys i soffan. Nu sitter jag här själv och äter godis. Nelli sover, Jonas sover. Hör dom bägge två. Nelli gnyr till emellanåt och Jonas snarkar som bara den.

Nelli myser i pappas famn med Stampe och tittar på allsång!

Jag tror jag ska göra som de andra och gå och lägga mig.
Ni får ha det toppen så hörs vi av! Natti natti!

1 kommentar:

Yvonne sa...

Härliga bilder, we like it.

Syster Tina & Mamma.