torsdag 2 juni 2011

Ons & tors!

Godkväll!

Igår förmiddags var jag och Nelli och fikade med gamla simhalls gänget nere på Kyrkans Hus. På vägen hem så stannade vi till vid en lekpark så både mor och dotter fick leka av sig lite. Nelli verkade tycka om det så får väl bli en tur dit snart igen. Tycker det är tråkigt att det inte finns så många roliga lekparker i Mullsjö. Är ju helt annat när man t.ex. är i Jönköping, men det handlar väl om att det inte finns några pengar. Om något är på väg att gå sönder så lägger de ner hela lekparken istället för att fixa i ordning det. Kommer ihåg när en själv var liten, då fanns det ju lekparker på var och varannan gata. 

Jag & Nelli åker rutschkana!  

Stekarn slappar i vagnen!

Idag har vi inte alls gjort mycket. Pga det tråkiga vädret så har vi hållt oss inne nästan hela dagen. Jag har passat på att städa lite, tvätta och göra mat till Nelli. Denna gången så blev det potatis, kyckling och grönsaker. Kokade potatis, morötter och broccoli. Sen kokade jag kyckling, gullök, vitlök och ett äpple med lite lagerblad. Sen mixade jag ihop allt med rapsolja och ersättning. Nelli fick smaka lite när det var klart och hon verkade tycka om det. Nu har vi mat i frysen igen, så skönt! 

På eftermiddagen gick vi ut en sväng så Nelli fick gunga lite. 
Hon fullkomligt älskar det! 




Nu ska jag sätta mig i soffan med min stora godispåse och mysa med familjen. 
Ta hand om er så hörs vi!

Kramar!

Inga kommentarer: