fredag 10 juni 2011

Tiden rusar förbi!

Hej!

Då var det fredag igen och jag börjar få krupp på det här jäkla regnet. Vi ska väl vara glada över att vi i alla fall slapp det värsta åskovädret, hörde på nyheterna att det är översvämningar och bränder runt om i Jönköpings län. Här har jag knappt hört någon åska, tur är väl det, hatar åskan! Fast samtidigt är det lite spännande, haha! Vad tycker ni om åskan?

Varit jätte dålig på att uppdatera er det senaste, mest bara lagt in bilder och filmer. Vet inte varför jag hamnat i en bloggtorka, vet liksom inte vad jag ska skriva. Sen är det roliga att när jag väl skriver så skriver jag en massa istället. Hade varit bäst med något där mitt emellan, jag får försöka bättra mig. Nu har jag i alla fall fixat surf till mobilen så nu har jag i alla fall möjlighet att kunna uppdatera er hela tiden. Ni kanske inte ens är intresserade men det känns dumt på något sätt när jag inte skrivit på några dagar. Har runt 40 besökare per dag och önskar och hoppas ju på att ni kommer fortsätta läsa min blogg. Som jag skrivit innan så kom gärna med förslag på vad ni vill att jag ska skriva om eller om ni vill att jag ska ändra något. Öppna upp era hjärtan! 

I onsdags hade jag och Nelli besök av Angelica, Melvin, Malin och Milla. Ni kan se bilderna lite längre ner på sidan. Det var en jätte mysig förmiddag med bebismys och bebisbus. De köpte med sig frallor och jag fixade resten så vi käkade en riktigt god frukost tillsammans. Får vi göra om snarast tjejer! Nu är det vår tur att komma in till er i stan.

Igår hade vi besök av Mari, Arvid, Hanna-Karin och Alfred. Jag stressade tyvärr som en galning på morgonen för att få ihop något så enkelt som en äppelpaj. Vet inte vad det varit med Nelli de senaste dagarna men det går knappt att lämna henne själv i ett rum. Vet inte om det har att göra med att vi lämnade bort henne i 2 nätter eller om hon bara hamnat i en konstig gnällålder, hehe! Äppelpajen blev i alla fall klar i tid och den smakade ljuvligt. Det är nog som Mari sa att det oftast smakar bättre när man bara slänger ihop något lite snabbt. När vi hade fikat så tog vi en promenad ner till Damella. Jag köpte ett  allvädersställ ifrån Didriksons för 549 kronor. Har kollat runt på nätet idag och då kostar det 699 kronor, plus frakt. Så jag gjorde nog ett bra köp, känns skönt att veta att hon har rejäla kläder som förhoppningsvis kommer hålla lite bättre.

Köpte det lila i stl 80. Visst är det fint? 

Idag är det redan fredag igen och i förmiddags hade vi besök av Frida. Vi satt och tjötade lite och hann även med lite saft och bullkalas. Hon var tvungen att gå hem för hon skulle iväg på en jobbintervju i Gbg idag. Lycka till gumman och tack för en mysig förmiddag. Senare på dagen fick vi besök av Nellis mormor, då blev det bus och lek med Nelli. Vi övade med henne på golvet för att få henne att krypa men hon har numera bestämt sig för att det är bättre att hoppa runt på rumpan. Fast hon kommer ju inte allt för långt och då blir hon jätte arg. Hon ser för rolig ut, haha!


Nu sitter jag och Nelli och väntar på att pappa Jonas ska komma hem, han ringde alldeles nyss och sa att han var på väg hem. Ikväll får det bli lite fredagsmys, kolla på talang och käka något gott. Imorgon hoppas jag på lite bättre väder så vi kan fixa lite på uteplatsen. Det behövs slipas, tvättas och målas. Som tur är har vi hjälp av Nelli.

Nelli vill alltid hjälpa till!

Nej nu ropar Nelli på mig, "vad tråkig du är mamma som sitter vid datorn, kom och lek med mig istället". Eller jag tror i alla fall att det är det hon försöker säga mig. Trevlig helg på er! Hörs!

Inga kommentarer: