tisdag 28 juni 2011

Nelli kröp 2 steg!

Hej!

Idag har det varit fullfart. Dagen började med att jag och Nelli fick fin besök av kusin Maja. Passade henne en sväng när Berit var hos tandläkaren.

Efter det så åkte vi till Hanna-karin och Alfred för att träffa mammorna och bebisarna. Där bjöds det på frallor och jordgubbstårta. Det var så gott, och jag åt så mycket så det kändes om att magen stod rätt ut på mig. Barnen busade ihop genom att slåss om leksaker, rycka varandra i håret, rivas och nypas lite. Är så kul att se dom tillsammans, hela gänget! Vet inte om jag inbillar mig men nu har de nästan träffats en gång i veckan sen de föddes och det ser ut som att de trivs jätte bra ihop. Friends forever kanske?

När jag och Nelli kom hem så stod vi länge och pratade med grannen, Nelli satt i gräset och rev och kastade gräs överallt. Rätt som det var så stod hon upp på alla fyra, då frågade grannen om hon kryper än och jag svarade nej inte riktigt än. Vet ni var Nelli gör då? Kryper 2 steg framåt! Blev helt paff och stod där som en fågelholk. När vi kom in så försökte jag locka med en massa, leksaker, nappen, mat men hon vägrade göra om det. Nu är det i alla fall på g så bäst man har ett extra öga på henne, lilla stumpan!


På kvällen blev det allsång på skansen och när Nelli gått och lagt sig så tittade vi på en skräckis. Får bli lite film nu ett tag när vi sett klart på första säsongen av Game of thrones. Vet någon när andra säsongen kommer? Så jäkla bra, det måste ni se!

Nej ska sova nu, en viktig dag imorgon, först blir det sol och bad med Frida och sen arbetsintervju, önska mig lycka till :)

Godnatt!

5 kommentarer:

Hanna K sa...

Åhh lycka till Nicki på arbetsintervjun.. Får man vara nyfiken på vart det är, simhallen kanske? :)

Anonym sa...

Jag e oxå nyfiken.../Tina

nickiwindh sa...

Hej! Var på intervju på Hotellet (friluftshotellet). Gick jätte bra, får svar om några veckor. Håll tummarna!

Mari sa...

Vad bra Nicki! Då hoppas vi!!! ses imon kära vänner kramar

Hanna K sa...

Jag håller mina tummar så hårt jag kan, hoppas du får det :)