onsdag 15 juni 2011

Tis & Ons!

Hej!

Igår var det dags för träff med mammorna och bebisarna igen, precis som varje tisdag. Igår var vi hemma hos Chandrika och Noomi istället för på Kyrkans Hus. Där fick vi frallor och fika, riktigt gott. Tack snälla ni! Barnen satt på golvet och lekte en stund, man ser att de tyr sig mer och mer till varandra. Snart kommer de nog tycka det är riktigt roligt att leka ihop. Nu är det mer att de ska utforska genom att pilla, nypas och klättra på varandra. De är för söta de små! Efter fikat så tog en promenad runt sjön.

När jag och Nelli kom hem så kom mamma på besök. På tisdags kvällen så åkte vi hem till mamma och pappa och grillade, Nelli satt och lekte i gräset. Efter en massa bus och lek så slocknade hon. Såg så kul ut, där låg lilla Nelli på en filt på gräsmattan. Vi lyfte upp henne så hon fick ligga på den mjuka dynan istället, insvept i handdukar, haha! Man får ta det som finns nära till hands :)

Massa bus och lek!

Hoppar fram på rumpan!

En snarkande liten Nelli!

Idag har jag städat lite här hemma och tyvärr nästan tagit livet av mig. Städade badrummet och rensade brunnen och var såååå duktig tyckte jag. Det var rätt så skitigt så jag tog fram en hink och la alla grejerna till brunnen i klorin så fläckarna skulle försvinna. Sen fortsatte jag med kalkborttagning i duschen och det skulle jag inte gjort. Det hamnade lite i hinken med klorin och det började lukta jätte skrapt. Jag tänkte att om jag skyndar mig så är det nog inte så farligt, men tillslut kunde jag knappt andas där inne. Hällde ut klorinet i brunnen och sköljde av allt jätte snabbt. Klorgas bilas när det blandas läste jag senare, OJDÅ! Haha, kunde gått illa det där. Luktade i hela huset sen så jag vädrade med alla dörrar och fönster öppna. Rent blev det i alla fall ;)

Klockan 13 var det dags för 8 månaderskontroll på bvc. Nelli vägde nu 7790 gram och var 67,8 cm lång. Följer sin kurva perfekt! 

Senare på eftermiddagen fick vi besök av Jens, Elli och Jonathan. Det blev lite fika och en hel del bus med både Jonathan och Nelli. Jonathan sjöng en ny variant av Bä, bä vita lamm. Riktigt rolig och precis i min smak. Vet att Ramus brukar sjunga den också, så de lär sig nog den på dagis.

"Bä, bä vita lamm
gick på restaurang.
Vet du vad han gjorde
bajsa under borde.
Då kom polisen
ridande på grisen
som släppte fisen".

Nej nu måste jag sova, måste vara pigg och glad imorgon, då blir det en tripp in till stan med gänget i föräldrargruppen. 

Sov så gott! Kramar.

Inga kommentarer: