tisdag 7 juni 2011

Jag hade en gång en båt!

Hej gott folk!

Denna helgen har det varit full fart hela tiden, så det finns alltid en förklaring till varför jag inte skrivit något på bloggen. Så snart jag fått tummen ur r*ven så ska jag ringa 3 så jag får surf på mobilen. Då jag kan ju blogga hela tiden, vart jag än befinner mig. Bra va? ;)

I fredags hade vi Hanna på besök. Vi grillade lite och satt och njöt i solen på framsidan. Sen blev det gotte och chips i soffan till fotbollen. En mysig kväll med mycket skratt! 

Jag, Nelli & Hanna!

I lördags så åkte vi på Finlandskryssning med Jonas jobb. Nelli fick vara hos mormor och morfar i 2 dagar. Jag trodde inte att det skulle bli så jobbigt att lämna henne men tårarna rann ner för min kind. Visste inte vart jag skulle ta vägen där ett tag. Har aldrig varit ifrån henne innan och nu fick jag känna på hur det är, de där starka känslorna. Det var väl en blandning av skuldkänslor och saknad. Nu ska mamma åka iväg och gotta sig på en båt i 2 dagar, hejdå! Nä fy, det dröjer ett tag innan jag lämnar henne över natt igen. Kan låta larvigt men så känner jag nu i alla fall. 

I alla fall så hade vi en toppen resa. Det var fint väder, god mat och dryck. Båten gick kl 17 ifrån Sthlm och vi var framme i Helsingfors kl 10 dagen därpå. Så vi hann med mycket under de timmarna. Allt ifrån shopping till party. Det tråkiga var att det var väldigt lugnt på båten, för när jag väl festar så vill jag festa, dansa och roa mig. Det var fullt av pensionärer och barnfamiljer och då kan man inte riktigt släppa loss, känns dumt på något sätt.

Under söndagen så gick vi land i Helsingfors och strosade runt på stan. Det som var lite tråkigt var det att det inte var så många affärer öppna. Ett köpcentrum och sen hade de ett litet mysigt torg nere vid hamnen så vi hade lite att kika på i alla fall. Så efter några timmar tröttnade vi och gick tillbaka till båten. Slängde av oss alla varma kläderna och gick upp på däck. Satt där i solen och njöt och drack lite öl. Sen när båten gick tillbaka till Sthlm igen så blåste det på som fan så vi gick in, höll på att frysa ihjäl, hehe

Goa drinkar!

Mumin och Lilla My!

Jag vid Helsingfors domkyrka!

Jobbarkompisar!

Dans!

Ett mega Kinderägg på Taxfree!

Jag och Kent!

Sthlms skärgård!

Vackert!

Jag njuter i solen!

Biljetten!

Jonas i vår hytt!

Under tiden där hemma:

Nelli njuter på filten i skuggan!

Äter mjukglass på A6!

Dagarna gick jätte fort och rätt som det var så var vi hemma igen. Det tråkiga på vägen hem till Jönköping var att AC:n i bussen hade gått sönder. 30 grader ute och betydligt mycket varmare i bussen. Jag trodde jag skulle dö. Folk spydde, en höll på att svimma, vi fick panik stanna på motorvägen för att få luft. Alla drack vatten som galningar och de 4 timmarna var nog de värsta i mitt liv. Som tur var så överlevde alla färden och jag var överlycklig över att få komma hem till min lilla älskling igen. 

Visst ser hon glad ut över att få träffa mamma och pappa igen? ;)

4 kommentarer:

Hanna K sa...

Vilka fina bilder :) men du, vart har du köpt den randiga tröjan? pipitröja kallas den va? den är ju bara sååå fin :)

nickiwindh sa...

Den är köpt på Lager 157 :)

Hanna K sa...

Jaha okej då är jag med, nyss eller var de länge sen? :) Kram

nickiwindh sa...

Ca 2 veckor sedan :)