tisdag 14 september 2010

Ingen sömn!

Svårt att sova på nätterna, svårt att somna om när Jonas gått till jobbet, jag sover för det mesta mellan 8-11 på förmiddagarna. Sen är jag en zombie hela dagen lång. Orsaken till att jag inte kan sova ordentligt är att jag får gå upp och kissa ett antal ggr under natten, ont i ryggen, halsbränna så fort jag lägger mig ner och sen dessa förvärkar som verkar tycka det är roligt att komma under kväll och nattetid. Nicki gnälltant! Skönt att man får sin belöning snart, längtar! Idag ska vi iväg på föräldrargruppen igen, ska bli riktigt kul. En mysig grupp med väldigt blandat folk. Skönt att få lite "utbildning" innan det är dags, finns lite man är osäker på, frågor man vill ställa och jämföra hur de andra upplever saker och ting. Nej ska försöka somna om nu, vi hörs av.

ZzZzZ

5 kommentarer:

Sandra sa...

När man är gravid är det fullkomligt normalt att gnälla och klaga! :) Vet hur obekvämt man sover de sista veckorna. Om du sover på sidan så är det skönt att ha en kudde mellan knäna. Det brukar avlasta lite i alla fall.

Men som du säger själv så är ju graviditeten snart avklarad för den här gången. Inte långt kvar tills ni får träffa er lilla prins/prinsessa! :)

mollan sa...

ja numera skulle man kunna sova inne på toaletten :)

Nicki sa...

Jag har försökt med allt möjligt, är nästan som du säger Malin, man ska likaväl sova inne på toaletten, hehe. Mindre bekvämt men då slipper man gå upp och krångla i mörkret 3 ggr per natt. Som sagt inte långt kvar nu, bara att stå ut! :)

Henric Malmqvist sa...

Risken finns ju att det inte blir mycket sova efter födseln oxå. Kämpa på Nicki.

Nicki sa...

Sant så sant! ;)