onsdag 29 september 2010

Mvc besök!

Hej!

Idag var jag nere och träffade min barnmorska igen, lämnade kisseprov, blodprov, mätte magen och fick lyssna på hjärtljuden. Allt såg bra ut förutom att jag inte riktigt följer kurvan, så ska ner imorn igen och först kl 8.00 träffa läkaren och diskutera kejsarsnittet, kl 8.30 tillväxtkontroll för att kolla så bebisen växer som den ska osv och kl 9.00 ska jag träffa min barnmorska igen för att diskutera tillväxtkurvan, kejsarsnittet och samtalet inför förlossningen/förlossningsbrev. Det skulle vi gjort idag egentligen men det går ju inte så bra när man inte vet hur man ska förlösas ännu så hon sa att vi avvaktar med det till imorn och då får jag ju förhoppningsvis svar ifrån läkaren imorn om det blir kejsarsnitt eller ej. Så fullt upp imorn! Hoppas Lillskrutt mår bra där inne, hon sa nämnligen att bebisen kanske är liten pga att jag är så liten, men för att vara på den säkra sidan så vill de dubbelkolla. Jag har nämnligen inte växt ngt på 3-4 veckors tid när de går enligt mitt sf-mått och deras kurva. Typisk, jag som hållt mig så fint på mitten strecket hela tiden! Alltid är det något säg. Jag förstår dock deras oro för när man tittade på kurvan så går det stadigt uppåt hela tiden och nu helt plöstligt så gick det nästan rakt ner istället. Tur att de har koll på en så man kan få hjälp om det skulle vara något fel, Lillskrutt kanske får för lite näring pga för lite fostervatten, navelsträngen är klämd, moderkakan har ändrat sig. Ja det är en hel djungel det där. Så länge jag mår bra och jag märker att Lillskrutt rör på sig så behöver jag nog inte oroa mig.



Ikväll ska jag iväg och träffa lite tjejkompisar i stan, Angelica, Charlotte och Tessan. Blir nog en massa tjejsnack och lite kvällsmat, myspys med andra ord. Ser jag verkligen fram emot, blir allt för sällan nu för tiden.

Ta hand om er så hörs vi av. Lovar att berätta om hur det går imorn.

Många kramar

Inga kommentarer: