fredag 23 september 2011

Sjukstuga!


HEJ!
I tisdags kände jag att jag var på väg att bli sjuk. Gick till jobbet i onsdags, med nöd och näppe klarade jag mig genom dagen. I torsdags när jag vaknade så var jag värre än någonsin, inte en chans att jag går till jobbet och mår såhär. Feber, ont i halsen och förkyld. Så ringde och förklarade situationen och jag är inte bättre så är hemma även idag. Egentligen ska jag jobba i morgon men hoppar det så jag är frisk och kry på måndag och nu laddar jag för en ny arbetsvecka med te med honung, massa, massa frukter och proppar i mig alvedon. Förhoppningsvis hjälper detta! Vart jag än vänder mig så är det någon mer som är sjuk, det måste flyga runt ett jäkla virus här i trakterna.


Har ni några fler tips på vad jag ska göra för att bli frisk?


Nu håller jag tummarna för att Nelli inte ska bli sjuk för det är inte roligt att ta hand om en sjuk bebis när man själv mår dåligt.

De dagarna vi varit hemma så har vi inte gjort ett skit, jag har suttit i soffan och följt inprincip varenda såpa som går på tv. När Nelli sovit så har även jag passat på att sova. För när hon är vaken så är det full fart hela tiden. Bus och lek till 100%. Min mamma har varit här en hel del och det har varit skönt att få extra hjälp med Nelli när man mår dåligt.

Nej nu ska jag försöka busa lite med mitt lilla hjärta, så hon slipper bli allt för uttråkad. Får nog bli en liten, då menar jag liten promenad senare idag så vi får komma ut lite och få lite frisk luft.

Vad ska ni hitta på i helgen?

Inga kommentarer: