torsdag 1 september 2011

Redo för höst & vinter!

Ett allväderset från Didriksons!

Vinteroverall ifrån Polarn och Pyret!

Skaloverall ifrån Polarn och pyret!

Stövlar ifrån Polarn och pyret!

Kavat vinterkängor ifrån Ellos!

En cool mössa ifrån Gangstar!

Nu är nästan allt klart inför hösten och vintern. Det som fattas är kläder till mig själv och ett varmt och gott underställ till Nelli som hon kan ha under skaloverallen. Vi tänkte ta en tripp till Ullared snart och då köper vi en massa smått och gott som kommer behövas. Lär gå åt en hel del mössor och vantar när hon börjar på dagis, så det får följa med hem. Ska även köpa lite raggsockor så hon slipper frysa om de små fossingarna.  

Vinteroverallen ifrån polarn och pyret har jag budat hem ifrån Tradera, 330 kr gav jag för den och skaloverallen köpte jag på Mullsjö loppisen på Facebook för 300 kronor. Då fick vi med mössan, vantarna och de varma tossorna som också är ifrån polarn och pyret. 

Setet ifrån Didrikson har jag köpt på Damella här i Mullsjö nytt för 500 kronor. 
Det får vi nog ta till våren då det är i stl 80, alldeles för stort för vår lilla tös!

Stövlarna har Nelli fått "ärva" ifrån Molly-bus, tack snälla söta du! 

Vinterkängorna har jag köpt på Ellos och fick 50% på dom, så de gick på 300 kronor. 

Jag är riktigt nöjd med mina köp och ärligt talat helt slut efter att ha letat runt efter det bästa för en rimlig peng. Bestämde mig redan från början att försöka hitta allt för en så billig peng som möjligt. Inte för att jag är snål men känns så onödigt att lägga ned flera tusen kronor på något som hon bara har ett par månader. De begagnade sakerna jag köpt ser ut som nya så det spelar ju ingen som helst roll. 

Nu inväntar vi först regn och rusk och sen snö och kyla! 
Inte för att jag längtar dit men nu är vi i alla fall redo!

1 kommentar:

LIVET MED MAT sa...

Molly är bara glad att Nelli ska ha dom!

Idag vid maten sa Molly såhär "Vet ni vem jag aldrig har sovit hos själv? Hos Nelli som bor hemma hos Nicki och Jonas, det vill jag göra! Men jag har ingen säng där så ni får ta med min säng då!"

Hahaha <3