tisdag 6 september 2011

Kort sammanfattning!

Full fart hela dagarna och ingen tid över till att sitta vid datorn. 
Så här kommer en uppdatering i bilder ännu en gång. 


Nelli busar mer än någonsin på dagarna och håller sin pappa sysselsatt. Gåvagnen vet hon inte riktigt vad man ska göra med utan hon sätter sig i den och väntar på att få skjuts. Vi försöker få henne att ställa sig bakom och gå med den men hon envisas med att hon ska åka runt i den. 


Vår glada lilla tjej hade idag tid hos tandläkaren men den blev tyvärr inställd så vi får vänta ett tag innan de kollar upp de små tansebissingarna. Lika bra var väl kanske det för jag var lite orolig över besöket. Hur ska man få Nelli att sitta still, och samtidigt gapa? Herregud! Vi hade nog fått binda fast henne och sen bända upp munnen på henne, hehe ;)


Stampe blir bara latare och latare. Han envisas med att han inte ska med till jobbet. Han är badmästare och inget annat. Jag känner väl detsamma iof! 


I helgen var jag, Jonas, Nelli, Jens och Jonathan hemma hos Jocke, Berit, Rasmus och Maja. Vi grillade och fiskade kräftor. Vi fick ca 15 st men de flesta var såpass små så de slängde vi i igen. Den här bjässen höll i alla fall måttet. Han var skit stor, nästan otäckt stor. Kändes lite groteskt att man samtidigt stod och tänkte på hur gott han kommer smaka, att man bara ville käka upp han, haha! Usch, de är ju egentligen väldigt äckliga små varelser. 


Nelli tittade på kräftorna men jag tror inte hon förstod att det var levande djur. Hon satt mest och trallade i sin bärstol. På vägen tillbaka så somnade hon och hängde sådär roligt avslappnat i bärstolen. Sötnos!


Nelli ville hälsa till er också :)

5 kommentarer:

Sherlock sa...

Är det första tandläkarbesöket..? När vi var så kollade de väldigt snabbt, medan han satt i knät på mig, och sen massa information och en liten minitandkräm så var det klart

Hanna sa...

Åh vad hon pratar! Finfin utveckling där ;) Men du, du har väl kollat på nyheterna i veckan? Skriv inte för mycket om jobbet på bloggen, då kan det gå illa, hehe.. Måste få träffa Nelli snart så jag hänger med i svängarna :) Och dig och jonas också såklart!! Miss you. Massa kramar

nickiwindh sa...

Hehe, nej det har du rätt i! Men man har ju rätt att drömma sig bort lite. De vet nog innerst inne vad jag tycker och tänker.

Vi saknar dig massor. Går det bra i skolan?

Love <3

Hanna sa...

Skolan går bra! Nästa tisdag ska jag till uppsala och gå en kurs där, ska bli spännande :) Hoppas vi ses snart!

Sandra sa...

Förstår att det är fullt upp nu med busiga lilla Nelli, men vänta ni bara tills hon börjar gå och springa! Då har ni att göra! ;)