onsdag 9 juni 2010

Full fart!

Ja här har det minsann varit full fart i hela 2 dagar. Igår så var jag i den stora staden och shoppade lite smått och gott med min kära mor. Hittade lite nya kläder till mig, för jag kommer inte i så mkt längre. Blev två par byxor och två t-shirts på mamma avdelning på H&M. De har faktiskt en hel del fina saker, skönt det för man vill ju kunna klä sig fint även att man är gravid. Köpte lite småttingkläder också, i storlek 50, det är så otroligt sött. Kan sitta och titta på kläderna en hel dag, ta fram dom, vika in dom och sen riva fram dom igen och vika in dom på nytt. Jag vet, jag är lite knäpp! Igår var jag även på ett informationsmöte på försäkringskassan angående föräldrapenning/ledighet, vilket jag kan rekommendera till alla ni som ska bli föräldrar för första gången. Man fick reda på allt, de stannade upp så man fick diskutera och sen efter mötet som höll på cirka en timme så fick man ställa frågor. Än så länge så har vi gjort rätt, har skickat in ett moderskapsintyg och nu väntar vi bara på att få tillbaka lite papper ifrån försäkringskassan. Det jag tycker är krångligt är att de ville helst att man skulle ta ut och berätta med en gång hur länge och när man vill vara föräldrarledig, känns svårt att veta bara sådär på en gång. Orsaken till detta var att de varnade oss för att allt pappersarbete tar sån himla tid så om man kan bestämma sig redan innan hur man vill vara ledig så är det toppen, sen är det inget hinder att ändra sig men att då får man vänta längre på sina pengar för att pappersarbetet tar sån tid. Ska hem till min kära kusin vitamin någon dag också, få en liten snabbkurs av henne också, känns alltid bra att prata med någon som har små barn och gått igenom allt sånt. Idag har jag pysslat här hemma, mamma och jag har börjat måla sekretären som jag ärvde av mormor, imorn ska vi även måla en kökssoffa, ska visa er för och efter bilder så fort allt är klart. Jag har packat ner en hel del grejer idag också, tagit ner alla tavlor osv, så nu är det nästan klart för flytt. Inte långt kvar nu till den 18:e juni, längtar ihjäl mig! Nej nu ska jag gå in till min snarkande sambo och sova lite, godnatt & sovgott. Hörs imorn!

2 kommentarer:

Sandra sa...

Åh, vad mysigt med små bebiskläder! :) Tänk på att inte köpa för mycket i strl 50 bara, de växer fort de små liven. Skulle jätte gärna träffas någon dag och fika lite eller nåt, men jag antar att det är mycket med flytten nu? Det är bara att höra av dig om du har lust att hitta på något! :) Kraam

Nicki sa...

Hej! Nej jag vet, har köpt det mesta i storlek 56 och 62, så det lilla livet har något att växa i. Har bara köpt en body och ett par mjukisar i storlek 50 så måste nog köpa till lite till, finns ju perfekta grejer både på h&m, lindex och kappahl. Hur mkt hade ni i den minsta storleken? Hur mkt tog ni med er till BB osv?