lördag 29 mars 2014

Underbara vår

Underbara vår, underbara Nelli

Då har snart ännu en vecka flugit förbi. Även om det inte är något jobb på schemat för tillfället så tycker jag att det går i ett. Antar att jag inte är ensam av att känna såhär, dagens samhälle är ju byggt så att man knappt ska hinna med att andas ut. Sen är säkert dagens människa byggd så att det ska hända något hela tiden. Eller?
Man blir mer trött av att inte göra något, man är hemskt på att planera saker och ting när man egentligen inte har något att planera. Kan vara ett ren cirkus av att bara tänka tanken att Nelli ska till dagis på måndag och jag har ett läkarbesök. 2 SAKER? Hur fan blir man av att gå hemma. Låt mig må bra nu så jag kan börja jobba igen för det här mår varken jag eller min kropp bra av. 

Idag var jag iväg på bytardagen här i Mullsjö och fyndade en massa fina saker till både Nelli och Lillknodden. Orkar tyvärr inte ta kort på allt jag köpte men var allt ifrån kläder, skor, leksaker och böcker. En hel bag full med saker för 570kr, tummen upp!
Det här med att barnen får och använder begagnade saker gör mig inte ett skvatt. Givetvis är det extra kul att köpa nytt då och då men de här bytardagarna är verkligen toppen. Finns jättemycket fina saker och i bagen idag följde det egentligen enbart med Polarn och Pyret och Me&I plagg. Jag brukar inte bry mig så mycket om "märkeskläder" men när man köper begagnat så ser man verkligen vilka plagg som håller sig fräscha och hela. Vissa plagg såg knappt använda ut! 

Nej, nu väntar ryggläge efter en dag med fullfart, värker sådär lagom gott i rygg, ljumske och SKREEEV, hehe. Nelli är så söt när hon ska förklara vart mamma har ont och det börjar alltid med mage för där bor ju bebisen, och sen "Röven och Snipan"! Underbara unge :)

Vi hörs av gott folk!

Inga kommentarer: