fredag 11 november 2011

Dagis!

Hej gott folk! 

Hoppas allt är bra med er och att ni inte gett upp hoppet om mig.

Det var alldeles för länge sedan jag skrev på bloggen. Finns väl egentligen ingen orsak till det men får väl skylla på jobb och allt annat som hör vardagen till. Man önskar att dygnet att lite fler timmar.

Den här och förra veckan har Nelli varit på inskolning på dagis och det har gått hur bra som helst. Inga problem alls så nu på måndag börjar det på riktigt. Tänk att min lilla tjej har blivit så stor, redan gå på dagis!

Nu kommer lite bilder från en helt vanlig dag på dagis.

"Vad finns i den här lådan?"

"Vågar jag?"

Får sällskap, då går det bättre. 

Tittut!

Utforskar!

Polarna!

Lekrummet!

Kusin Jonathan spexar. Även kusin Ramus går på samma dagis, kan ju inte bli bättre!

Nelli fullkomligt älskar det och man märker att hon verkligen trivs med både fröknarna och barnen. Jag är jätte glad att hon börjar på dagis nu, märker redan lite skillnad. Framförallt att hon lärt sig gå jätte bra ute, det hade hon problem med innan. Hon har börjat äta lite mer själv och gluffsar som aldrig förr. Är så stolt över min lilla tjej!

Nej nu ska vi gå ut och sätta upp fågelboet vi köpte igår, vi tänkte mata fåglarna i vinter så Nelli kan stå i fönstret och peka på "pippin". Hon har blivit fascinerad av alla djur och försöker härma allas läten. 
Än så länge kan hon:

voffen = of.
kissen = maau.
kossan = mo.
hönan = papapapapa. 

Låter så härligt! 

Ha en toppen helg! 
Många kramar ifrån familjen Karlsson Windh.

Inga kommentarer: