tisdag 2 augusti 2011

Fullspäckad dag!

HEJ!

Idag tog vi en tripp till Falköping med mormor. Första stoppet blev på Mössebergs djurpark där vi fick se allt ifrån hästar, kor, kaniner, getter, grisar, fåglar och hjortar. Vi satte oss mitt i parken och tog en fika i det fina vädret. Sen gick jag och Jonas upp i utkikstornet, 35 meter och 192 trappsteg, trodde jag skulle dö för det blev mer en tävling mellan oss. Både upp och ner! 


Nelli hälsar på grisen!

Påfågel!

Hjortar!

Jag och Nelli!

The family!

Fåglarna!

Utsikt från utkikstornet!


Efter några timmar i djurparken så åkte vi förbi Falbygdens ost. Där blev det en hel del ostätande och givetvis köpte vi med oss lite hem. De har även jätte mysig inredning och där hittade jag en vimpel till Nellis rum. Super duper söt! 

Te, choklad, korv och ost!

Den söta vimpeln!


Sen bestämde vi oss för att svänga förbi vid presentshopen i Kinnarp. Där hittar jag alltid en massa fina saker men jag försöker hålla lite i plånboken. Jag unnade mig en lampskärm och ett par byxor till Nelli. Allt för en rimlig peng, lampskärmen kostade bara 85:- och byxorna kostade 75:-, helg okej tycker jag!





Sista stoppet innan vi åkte hem blev på Basta kvarn. Ett ställe jag varmt rekommenderar!

Nu blir det snart pizza och allsång på skansen! 

Inga kommentarer: