torsdag 15 maj 2014

Bakläxa och uppdatering

Träffade idag min kära vän Caroline som gav mig bakläxa. Har inte bloggat på snart en vecka och jag ber om ursäkt. Som jag skrivit innan så är det helt sjukt att man har så dålig rutin på saker och ting när man går hemma så mycket. Tex så tvättar jag mer sällan, får inte tummen ur att göra det. Städningen är väl den samma iof, ni som känner mig väl vet ju hurdan jag är. Bloggandet är ändå ett sätt för mig att varva ner och koppla av, men det blir inte av ändå. Knäppt men sant! 


Fick hoppa in och hjälpa till lite på jobbet idag, tur att jag och Nelli var på plats så vi kunde hjälpa mormor som blev själv när de andra fick åka iväg pga personliga själ. Håller mina tummar och tår att allt går bra för dom. Nelli far iof inte illa av att vara med på jobbet en sväng, hon äter i regel en glass och dricker en festis. När hon gjort det springer hon runt och tjatar på badgästerna och river i våra lådor. Idag hittade hon de här vackra simglasögonen som jag tycker passar henne ypperligt bra, haha. 

Nu blir det jobb för mig i helgen och det ska bli så skönt att få jobba och komma hemifrån lite. Rastlös är bara förnamnet! Hörde dock att vädret skulle bli bra och då brukar det inte locka folk att gå in och bada, men hoppas ändå vi får några badgäster. Vi har lite verksamhet ändå, simskolor och barnkalas. 

Så om någon där ute är intresserad av att ha barnkalas i Mullsjö simhall så hör av er till oss, vi är med och leker med barnen i ca 40-50min och sedan får barnen korv med bröd, festis och en godispåse. Sen brukar vi låta barnen med föräldrar bestämma vad de vill göra efter, om de vill leka fritt, öppna paket etc. Vi brukar avlägsna oss efter ca 1h så får de hitta på vad de vill. Detta kostar 75kr/barn och är väldigt uppskattat både av barnen och föräldrarna. 



Nellis mormor hjälpte till att sy lite nya saker till Nellis nya rum. Hon fick ett par nya gardiner, ett örngott och ett överkast i samma tyg. Rosa med vita stjärnor, så sött! 

Som ni ser på bilden så är hon helnöjd och hon blir mer och mer tjejig. Det enda är väl hennes pussel där även Bamse smyger in på ett hörn, är han "pojkig" förresten? Vi bryr oss egentligen inte om detta och låter henne bestämma själv, det här med "hen" tycker jag gått till överdrift! Låt barnen bestämma själva vad de vill ha för saker, färger etc. Än så länge har Nelli inte sagt något om väggar, golv osv för där önskar jag bestämma så länge som möjligt, vilken hemsk morsa jag är va!? Haha. Inredningen är mitt liv här hemma, älskar att gå och plocka och pyssla. 

Nu får jag hålla mig med att köpa nytt, sjukskrivning och mammaledighet ger inte så mycket pengar i plånboken. Hoppas bara allt går igenom och blir klart snart så jag har så jag klarar mig. Att jag får mindre pengar nu är helt okej för mig, det är mitt sätt att se på det hela, när jag jobbar ska jag tjäna pengar, nu när jag går hemma så anser jag att jag bara ska ha pengar så jag klarar mig. 



För några veckor sedan fick vi åka in akut med Nelli då hon ramlat och skurit upp handen på en gammal takpanna. Visste inte ens att de kunde vara så vassa, men hon hade ett rejält jack i handen och för er skull så lägger jag enbart upp en bild när det är sytt och klart. Brukar inte vara "äckelmagad" men det var hemskt, man såg precis allt i den där stackars lilla handen. 

Nu ser det bra ut och stygnen är borttagna. Vi får avvakta ca 1 år innan vi kan kolla med säkerhet om det tagit skada på någon muskel, sena etc som gör att hon inte har samma rörlighet/känsel som innan. Anmälde till Folksam och 4 dagar senare hade allt gått igenom och det fanns en mindre summa på mitt konto, så tummen upp för er! Har alla mina försäkringar på Folksam och varit helnöjd. Vad har ni för försäkringar? Har ni haft tur eller otur? Kommer troligtvis inte byta då jag även är ansluten där via jobbet/facket och varit nöjd än så länge, men nyfiken ändå! 

Nej nu ska jag och Nelli dra på fotbollen och hälsa på tjejerna. Fins väder har vi också, än så länge, så blir gött att komma bort till Gruveredsvallen lite. 

Sköt om er så hörs vi snart igen. 
Kramar

2 kommentarer:

Anonym sa...

Usch,stackars liten!!!<3 Hoppas det inte blir några problem senare...:( vad snabbt o illa det kan gå!! Pok T

nickiwindh sa...

Ja, det kan hända grejer fortare än vad man tror. Otäckt att se sin lilla "bebis" göra sig illa. Tur ändå att allt gått bra, kunde tagit ngn cm ner i handleden, usch vill inte ens tänka tanken.
Hoppas ni mår bra 💕