måndag 4 juni 2012

Vabba!

Hemma igen!

Ja, nu är vi nog snart immuna mot allt. Det går 2-3 veckor och så åker vi på någon annan skit. Den här gången har jag som tur är klarat mig, har bara lite ont i halsen. Dock så stoppar inte lite ont i halsen mig från att gå och jobba så nu hoppas jag att Nelli-bus blir frisk snart. Något positivt med det hela är ju att jag hinner ju absolut inte tröttna på mitt jobb, haha! Längtar tillbaka varje gång, så det är ju i alla fall positivt!

I helgen fick jag jobba för då var ju Jonas ledig, han har bytt jobb och då vill han inte börja vabba direkt och det kan jag förstå. Tur att jag har så förstående arbetskamrater som förstår mig i min situation! Ni är guld värda!

Jaha, idag är det måndag, det är typ minusgrader ute och jag är fast här hemma med en sjuk 1,5 åring som klättrar på väggarna, hänger i gardinerna och leker Tarzan. Vad ska vi hitta på? Funderar på att gå ut en sväng, lite frisk luft har ju aldrig skadat. Problemet är dock att så fort vi går ut så blir hon galen, springer omkring, sparkar på bollar och rullar runt. Jag vet ju med säkerhet att när vi sedan ska gå in så blir hon vansinnig och den största orsaken till det är att hon inte riktigt mår bra och tagit ut sig rejält. Trötta bebisar är inte att leka med! Vilka i-landsproblem!

Nu sitter hon är på huk och stånkar och stönar, baaaajs på g! Jiha ;)

Nej det är mysigt, jag älskar livet som mamma! <3

Vi hörs!!

Inga kommentarer: